مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد:

مدیران مدارس باید فقیهان تعلیم و تربیت باشند

لینک کوتاه
رحیمی نژاد

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛محمد کاظم رحیمی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش در نشست صمیمی با مدیران، معلمان و فرهنگیان شهرستان بهاباد با گرامیداشت یاد و خاطره ۳ معلم شهید این شهرستان گفت:
مدیران مدارس باید فقیهان تعلیم و تربیت باشند یعنی قدرت سیاستگذاری،برنامه ریزی و اجرا داشته باشند.
رحیمی نژاد اظهار داشت: کار در حوزه تعلیم و تربیت به عشق و علاقه نیاز دارد و سپاسگزار و قدر دان تلاش معلمان عزیز هستیم.
وی افزود: شعار امسال آموزش و پرورش استان تحول در آموزش و تعمل در تربیت بود تعمل به معنای تلاش و کوشش مضاعف که امیدواریم در این راستا نتیجه دلخواه و مطلوب حاصل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: باید به سمت دانش آموز محوری حرکت کنیم و همه تلاشمان را برای حفظ هویت به کار بندیم و در این حکزه خودمان را به زحمت بیندازیم و وقت گذار باشیم.
رحیمی نژاد گفت: در عصری هستیم که دیگران به شدت برای ما به ویژه نوجوانان و جوانانمان هزینه می‌کنند و این هزینه کرد نشانگر انتخاب مسیر درست ما است.
این مقام مسئول اذعان داشت: دسترسی آسان و رایگان ما به شبکه های مجازی و ماهواره ای و وجود چندین هزار شبکه فارسی زبان که مستلزم هزینه کرد بالایی است چه ضرورتی جز ایجاد خلل در مسیر پیشرفت ما می تواند داشته باشد.

وی گفت: جریانات و اتفاقات اخیر در جامعه به نوعی نتیجه فعالیت این فضاها و تعطیلی مدارس در دوران شیوع بیماری کرونا بود که ما را با چالش مواجه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش تاکید کرد: وقتی صحبت از تربیت می‌شود منظور صِرف برگزاری برنامه های مناسبتی نیست و نباید از واقعیت پوسته را گرفته و هسته اش را رها کنیم، بلکه باید در حوزه شناخت،درک و بصیرت افزایی هم کار شود.

رحیمی‌نژاد ادامه داد: تحول در نگاهی است از نقشی که بر عهده گرفته ایم و این اتفاق رخ نخواهد داد مگر با وجود انسان های باورمند، با ایمان قوی تا بتوانند زمینه ساز تحول باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: معلم از دیدگاه سند تحول بنیادین باید قبل از حرفه معلمی، مربی باشد تا بتواند دانش آموز در تراز جمهوری اسلامی که هم تقید،تعهد و هم همت ویژه داشته باشد تربیت کند.

مدیر کل آموزش و پرورش اضافه کرد: وظیفه ما تربیت انسان هایی است که در بدترین شرایط زیستی بتوانند با کمترین آسیب دیدگی مواجه شوند و زندگی کنند،نهی،طرد،تحمیل و عادت،رویه تربیتی ایجاد نمی کند شاید بتواند در کوتاه مدت اثر گذار باشد ولی در بلند مدت تاثیر گذار نخواهد بود.
وی اذعان داشت: دانش آموزان را از درون با گسترش عقلانیت،تفکر منطقی و مستدل،حرف زدن و با الگوی زبانی مبسوط نه محدود، با به کار گیری شیوه های نو و با برقراری رابطه هم سطح با دانش آموزان تربیت کنیم.

رحیمی نژاد ادامه داد: معلمی که نتواند خود را به دانش آموزانش ثابت کند و مستند نکند توقعاتش را،نمی‌تواند موفق باشد،باید اجازه نقد به دانش آموزانش بدهد تا بتواند در مقابل تضارب افکار و اندیشه ها مقاوم باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش از افتتاح و راه اندازی ۳ هنرستان جوار معدنی و جوار کارخانه ای خبر داد و گفت:توسعه رشته‌های فنی و حرفه ای و مهارتی گامی در راستای رفع بی هویتی دانش‌آموزان است ،دانش آموز با کسب مهارت احساس ارزشمندی می‌کند و خود را مفید می داند.

وی گفت: در گذشته تعداد زیادی از دانش آموزان ما در رشته های نظری تحصیل می‌کردند که با اتخاذ این سیاست در سال تحصیلی جدید رقابت و استقبال زیادی از این مدارس شد،نگرانی دانش‌آموزان و اولیا از شغل برطرف شد و حدود ۴۸ درصد دانش‌آموزان در این رشته ها مشغول به تحصیل شدند و از این حیث رتبه بالایی در کشور داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش در پایان بیان داشت: اردوهای پژوهشی برون استانی ویژه فرهنگیان و درون استانی ویژه دانش آموزان از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان است تا همه از پیشرفت های صورت گرفته در حوزه های مختلف در سطح کشور مطلع و از نزدیک شاهد آن باشند.

خیر مقدم حسن رزاقی رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهاباد،بیان دیدگاه ها و مسائل شهرستان بهاباد میرابوالقاسمی نماینده فرهنگیان شهرستان و بیان نظرات سایر معلمان از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *