کتابشناسی توصیفی آثار حسین مسرّت (ش 55)؛

رضا مدرّس یزدی

این کتاب ها به ترتیب سال چاپ معرّفی می شود.
لینک کوتاه

رضا مدرّس یزدی، تهران: خانۀ کتاب (مشاهیر نشر کتاب ایران، 17)، 1395، پالتویی، 48ص.

بنگاه گلبهار یزد در سال 1305خورشیدی با کوشش و تلاش زنده یاد رضا مدرّس یزدی (1290-1366خ) نامور به مدرّس زاده در یزد پا گرفت و با کتابفروشی آغاز به کارکرد . سپس چاپخانه زد و آن گاه روزنامه گلبهار را منتشر کرد و در روند رو به پویای خود بهترین چاپخانه یزد شد که تا دهۀ 70 بیش از 50 عنوان نشریه و ده ها کتاب را چاپ کرد که واپسین آن هفته نامۀ ملک یزد بود.
این تلاش ها با دلبستگی مردی دوستدار فرهنگ و آگاهی به بار نشست و باز به کوشش همو بنگاه گلبهار کرمان پا گرفت.نقش برجسته ای که این بنگاه در شکوفایی فرهنگ و دانش و بینش یزد داشت بسیار فراوان بود. زمانی کتابفروشی گلبهار، پاتوق دوستداران فرهنگ یزد بود.
کتاب نامبرده که گویای زندگی و آثار مدرّس است، در بخش های زیر سامان یافته است: تولد و تحصیل ، زندگی حرفه ای، کارنامۀ نشر و درگذشت.

این کتاب را کتابخانه های وزیری، دستمالچی و کاظمینی یزد و آستان قدس مشهد برای خوانش و کارگاه یزد پژوهی (03536238185) و خانه کتاب ایران (02188342985) برای فروش دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *