کتابشناسی توصیفی آثار حسین مسرّت (ش 59)؛

دیوان اشعار کاظم ثابتی اشرف

این کتاب ها به ترتیب سال چاپ معرّفی می شود.
لینک کوتاه

دیوان اشعار کاظم ثابتی اشرف (مسعود یزدی)، به کوشش: حسین مسرّت، کاظم کشمیرشکن، یزد: اندیشمندان یزد،1396، وزیری 364 ص.

کاظم ثابتی اشرف (1302-1383خ) از دست سخنورانی بود که به همه گونه شعر، زبانی توانا و گویا داشت . ولی نام آوری او بیشتر در سرودن اشعاری به گویش یزدی یا دربارۀ یزد به ویژه ترانه هایی بود که خوانندگان یزدی در رادیو و تلویزیون یزد و در آیین های شادی می خوانندند . هرچند به دلیل های گوناگون مانند: درگذشت او، گذشت سال ها و از بین رفتن برخی از سروده های او به ویژه ترانه های یزدی و همراهی نکردن برخی از خوانندگان یزدی، دست یابی به همه اشعار او ممکن نشد، با این روی آنچه از دست نوشته ها و سیاه مشق های او دست یاب شد ؛ خوانندگان را با هنر و زبردستی و شوخ طبعی او آشنا می کند. شاید در آینده با گردآوری دیگر اشعار او بتوان دیوان فراگیرتری را چاپ کرد.
این دیوان در بردارندۀ زندگی نامه ،غزل، قصیده، قطعه، مثنوی، ترکیب بند، نوحه، مرثیه،ترانه، تصنیف، سرود،متفرقه، چهارپاره، نیمایی و نمایش نامۀ منظوم است.

کتاب نامبرده را کتابفروشی نیکوروش یزد (03536276792) برای فروش و برخی کتابخانه های بزرگ همگانی یزد و آستان قدس رضوی برای خوانش دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *