سرپرست پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد اعلام کرد:

ایجاد پژوهشکده تعلیم و تربیت معلم در استان

لینک کوتاه

سرپرست پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد، یکی از کارهای اساسی دانشگاه در ماه‌های اخیر را ایجاد پژوهشکده تعلیم و تربیت معلم در استان اعلام کرد و گفت: این اقدام می‌تواند بنیه اصلی نظام تعلیم و تربیت استان در راستای تحقق سند یزدنوین باشد.

به گزارش طلوع یزد، «علی اکبر کریمی زارچی» در جمع خبرنگاران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: معتقدیم زمانی یک تحول را در آینده کشور خواهیم داشت که مبدا ایجاد این تحول را بتوانیم متحول کنیم لذا طی شش ماهه گذشته دو راهبرد اساسی را یعنی ترمیم گذشته و ترسیم آینده را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی منظور ار ترمیم گذشته را شناسایی نقات ضعف و قوت دانشگاه با برگزاری جلسات کارشناسی و اقدام در جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در راستای ترسیم آینده ذکر کرد و افزود: ماحصل این اقدامات چشم‌انداز راهبردی دانشگاه است که امیدواریم تا سال آینده شاهد نهایی شدن افق شش ساله دانشگاه در این رابطه باشیم.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد با تاکید بر این که لازمه تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور تحول در دانشگاه فرهنگیان است، اقدامات تحولی اتفاق افتاده و در دست اقدام این دانشگاه در راستای تحقق سند یزدنوین را تشریح کرد.

کریمی زارچی از اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان جهت تهیه و نوسازی تجهیزات ورزشی در حوزه های مختلف برای دانشجومعلمان خبر داد و گفت: برای اولین بار طرح خوابگاه متاهلین دانشگاه فرهنگیان مصوب شده و در حال تامین اعتبار برای اجرای عملیات اجرایی آن بعد از تعطیلات نوروزی هستیم.

وی اضافه کرد: برای اولین بار مرکز توان افزایی، مهارت آموزای و توانمند سازی دانشگاه فرهنگیان در فرودین ماه آینده راه اندازی خواهد شد که جهت توان افزایی و مهارت آموزی اساتید، معلمان و دانشجو معلمان فعالیت خواهد کرد.

این مسئول عنوان کرد: در راستای ارتقای موقعیت پردیس دختران فاطمه الزهرا(س)، بعد از نوروز تغییر موقعیت و جابجایی این مکان را به تدریج شاهد خواهیم بود.

وی اقدام دیگر در این چند ماهه که می‎تواند نقطه شروع تحرکات و تحولات باشد و به عنوان رسالت مهم بر آن تاکید می‎شود را طراحی گفتمان تربیتی خواند و افزود: این گفتمان تربیتی را با حضور اساتید و صاحب نظران در دانشگاه های مختلف طراحی و نهایی خواهیم کرد.

کریمی زارچی یکی دیگر مشکلات را استفاده نشدن امکانات خوب فضای دانشگاه فرهنگیان یزد جهت دانشجو معلمان بومی استان برشمرد و گفت: در همین راستا طرح تبادل را در مرحله تدوین داریم که براساس آن دانشجو معلمان غیربومی خود را با مراکز مختلف دارای دانشجویان یزدی تبادل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حوزه دانشجو معلمان، فعالیت‌های فرهنگی، دانشجویی و تربیتی و آموزشی نیز جهت تحول در فضای دانشگاه دنبال می‎شود که در همین راستا در حوزه فرهنگی طی چند ماه گذشته دو اصل مهم را مورد توجه داریم.

وی همچنین گفت: ایجاد فضای پویایی و نشاط در دانشگاه نیز مورد توجه بوده و در این راستا اردوهای سه‌گانه یعنی اردوهای راهیان پیشرفت، اردوهای راهیان نور و اردوهای راهیان حرم طراحی و برای اولین بار در نیم فصل اول تحصیلی، هر سه این اردوها برگزار شده و البته در کنار آن، اردوهای دورن و برون شهری را نیز خواهیم داشت.

این مسئول از راه اندازی چهارشنبه های همدلی در قالب دیدار با پیشکسوتان حوزه تعلیم و تربیت در سال جاری خبر داد و افزود: برای اولین بار در راستای توسعه فعالیتهای قران و عترت در دانشگاه، کارگروهی ایجاد شده و برای اولین بار طرح سواد قرانی را در حوره های دانشجو معلمان و اساتید در دست اجرا داریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *