توجه شورای ششم یزد به تفکیک از مبدا پسماند

لینک کوتاه
زارع

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ‌سازی تفکیک از مبدا زباله افزایش یابد.

به گزارش طلوع یزد، فاطمه زارع با اشاره به اینکه بدون همکاری و مشارکت شهروندان در امور مختلف شهری، پیشرفت و توسعه بسیار سخت می‌شود اظهار داشت: یکی از مباحث بسیار مهمی که در حوزه فعالیت این کمیسیون وجود دارد، بحث بازیافت و پسماند زباله است.

وی با بیان اینکه بازیافت زباله‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ادامه داد: لازم است در حوزه‌های مختلف و موضوعات گوناگونی نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهمی که در ارتباط با بازیافت مورد توجه قرار می‌گیرد، بحث سلامتی شهروندان و نظافت شهر است. همه به خوبی به این موضوع واقف هستیم که توجه نکردن به جمع‌آوری زباله آلودگی و بیماری‌های بسیاری به دنبال دارد و از سوی دیگر بازیافت نشدن و دفن تمام زباله‌ها نیز مشکلات متعددی برای سلامت جامعه و شهروندان به دنبال دارد.

وی افزود: در بحث اقتصادی نیز بازیافت زباله اهمیت فراوانی دارد، به گونه‌ای که از زباله در جهان امروز به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود که بازیافت آن می‌تواند درآمد اقتصادی بسیاری به دنبال داشته باشد.

زارع خاطرنشان کرد: امروزه بازیافت نه تنها برای موادی همچون فلز و شیشه و پلاستیک بلکه حتی برای پسماندهای غذایی نیز مورد توجه است و از آن برای تهیه کود استفاده می‌شود، به همین دلیل بحث راه‌اندازی کارخانه بازیافت و پسماند در دستور کار شهرداری‌ها قرار گرفته و شهرداری یزد نیز از مدت‌ها قبل این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است؛ موضوعی که با جدیت و اهتمام ویژه این دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری سبب شد تا فاز نخست کارخانه بازیافت با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد.

وی تاکید کرد: با این وجود افزایش تولید زباله و تفکیک نشدن از مبدا موضوعی است که اگر به آن توجه نشود و راه‌حلی برای آن نداشته باشیم، منجر به مشکلاتی خواهد شد که برای رفع آن نیاز به توسعه مداوم کارخانه‌های کمپوست داریم، در صورتی که می‌توان با فرهنگ‌سازی جلوی این هزینه‌های بسیار بالا را گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: در صورتی که شهروندان در زمینه تولید زباله توجه لازم را داشته باشند و با مصرف درست از دورریز غذای خود بکاهند و نسبت به تفکیک زباله اهتمام لازم را داشته باشند، می‌توان معضلات موجود در این زمینه را رفع کرد، از این‌رو لازم است که برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌هایی در حوزه فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا و کاهش تولید زباله انجام گیرد، سرمایه‌گذاری در این حوزه از اتلاف اعتبارات و از بین رفتن سرمایه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *