کتابشناسی توصیفی آثار حسین مسرّت (47):

رباعیّات مؤمن یزدی

این کتاب ها به ترتیب سال چاپ معرّفی می شود
لینک کوتاه

رباعیّات مؤمن یزدی (به همراه چند غزل و قطعه): مؤمن حسین یزدی، به کوشش: حسین مسرّت، تهران: مرکز پژوهشی میراث مکتوب (زبان و ادبیّات فارسی،65) ، 1394، وزیری، هشتاد + 300 ص.

ملا مؤمومن حسین یزدی از رباعی سرایان نامی ایران به ویژه در عصر صفوی است که بر پایۀ 14 نسخۀ کامل و ناقصی که این جانب از رباعیّات او تهیّه کردم و هم اکنون در کتاب موجود است ، تعداد رباعی های او به 887 رباعی رسیده و بنا بر ویرایش دوم که در دست کار است و نسخه های دیگری به ویژه نسخۀ کتابخانه خدابخش هند که پس از ده سال به دست نگارنده رسیده به 900رباعی می رسد. کار گردآوری سروده های مؤمن حسین یزدی از سال 1367 خورشیدی آغاز شد.
موضوع رباعی های او عرفانی، اخلاقی و اجتماعی است. و در بیشتر مجموعه و جُنگ های کهن و نو، نمونه هایی از آثارش دیده می شود.

کتاب نامبرده را کتابخانه های دستمالچی و وزیری یزد و کتابخانۀ آستان مقدس مشهد دارد و برای خرید می توان از ناشر درخواست نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *