شهردار حمیدیا :

جابجایی دکل در میدان ورودی شهر حمیدیا نیازمند مساعدت مسئولان استانی است

لینک کوتاه
شهردار حمیدیا

شهردار حمیدیا با اشاره به اجرای طراحی المان ورودی شهر در میدان محمد رسول الله(ص) گفت: متاسفانه معضل اصلی اجرای این طرح قرار گرفتن یک دکل برق فشار قوی در وسط میدان است که یک خطر بالقوه محسوب می شود که امیدواریم مسئولان مربوطه در استان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش طلوع یزد،«مراد علی الله‌وردی» امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران مهمترین رویکرد شهرداری حمیدیا را ایجاد رضایت‌مندی در بین شهروندان با توسعه خدمات و اجرای طرحهای عمرانی مورد نیاز شهر و شهروندان ذکر کرد.

شهردار حمیدیا با اشاره به اجرای طراحی المان ورودی شهر در میدان محمد رسول الله(ص) گفت: متاسفانه معضل اصلی اجرای این طرح قرار گرفتن یک دکل برق فشار قوی در وسط میدان است که یک خطر بالقوه محسوب می شود و با توجه به نیاز اعتباری ۲.۵ میلیارد تومانی جهت جابجایی آن خارج از توان شهرداری، امیدواریم مسئولان مربوطه در استان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود:این شهرداری در سالجاری ۱۸ طرح عمرانی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در دست اجرا دارد که اجرای طرح انتقال آب از مخزن بوستان شهرداری به مخزن یکهزار متر مکعبی جنب پارک ورزش، تهیه و اجرای طرحهای بازپیرایی بوستانهای سطح شهر از جمله بوستان ولی رشتی، شهردار و فردوس، ساخت مخزن بوستان شهردار به حجم ۴۰۰ مترمکعب، زیرسازی و آسفالت معابر خاکی شهر به وسعت ۱۸ هزار مترمربع و اجرای عملیات ساماندهی تقاطع خیابان صابران و ایثار از جمله این طرح ها است.

وی طرح تعویض و نوسازی آسفالت خیابان امیرالمومنین(ع) ، آسفالت و تعریض خیابان شهید بلوکی نژاد حفر ۶۰ حلقه جاه جذبی در محلات مختلف شهر، محوطه‌سازی پارکینگ غدیر، پیاده‌رو سازی معابر شهر، اصلاح برخی معابر مانند خیابان مسجد نجف آباد و نصب علائم ترافیکی را از دیگر طرح های در دست اقدام بیان کرد.

الله وردی با اشاره به وجود ۵۶ هکتار فضای سبز فعال در شهر حمیدیا افزود: این شهر دارای ۲۷ بوستان است که 2۱ هکتار از فضای سبز شهر مربوط به این بوستانها است و در این رابطه ۱۰ مخزن آب در شهر ساخته شده که با اجرای هفت کیلومتر لوله‌گذاری که حدود 40هزار فضای سبز را پوشش می دهد و اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار در راستای آبیاری فضای سبز با آب غیرشرب اقدام و در نظر داریم ۴۶ هکتار فضای سبز با غرس درختان کم آبخواه به فضای سبز شهر افزوده شود.

شهردار حمیدیا در مورد انتقال مشاغل مزاحم شهری به ویژه در محدوده بلوار شهید دشتی نیز گفت: طرحی از کوچه یک تا ۱۷ بلوار دشتی در راستای ساماندهی این موضوع مصوب شده و مشوق هایی هم برای کارگاهها در نظر گرفته شده است که البته اجرای این طرح مستلزم مشارکت مردم و صاحبان این مشاغل است.

وی افزود: ۴۰۰ میلیون تومان برای جابجایی تیرهای برق معابر در حال اصلاح شهر توسط شهرداری تخصیص یافته است که با اجرای طرح اصلاح روشنایی معابر و جایگزینی لامپ های کم مصرف تاکنون شاهد کاهش مصرف برق در این بخش به یک چهارم مصرف قبل است و قرار است این طرح در تمام معابر شهر تا پایان سال اجرا شود.

پیشنهاد احداث ساختمان پزشکان در شهر حمیدیا

رییس شورای اسلامی شهر حمیدیا هم در این نشست جلب مشارکت مردم در طرح‌های شهری با نظرخواهی با معتمدین و بزرگان محلات از جمله رویکردهای شورا بیان کرد و افزود: خوشبختانه مردم حمیدیا در مسائل تملک‌های شهرداری و تعریض معابر تعامل خوبی با شهرداری و شورا دارند.

وی افزود: در نظر داریم ساختمان پزشکانی در شهر حمیدیا با هدف کاهش ترافیک و ازدحام مناطق تمرکز پزشکان در داخل شهر یزد ساخته شود.

۸۰ میلیارد تومان بودجه مصوب شهرداری حمیدیا در سالجاری

محمدرضا جعفری با بیان اینکه بودجه سال گذشته شهرداری حمیدیا ۴۵ میلیارد تومان بود که در پایان سال ۱۰۳ میلیارد تومان محقق شد گفت: در سال جاری نیز بودجه این شهرداری ۸۰ میلیارد تومان مصوب شده که در شش ماهه نخست امسال ۸۰ درصد آن وصول شد در صورتی که که عمدتا بودجه های شهرداری ها در نیمه دوم سال محقق می‌شود که امیدواریم بودجه شهر تا پایان امسال به افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیز برسد.

وی به تکمیل طرح بلوار جهاد به بلوار مدرس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این طرح هزینه زیادی در بردارد در نظر داریم که این طرح به صورت فاز بندی اجرا کنیم.

جعفری تصریح کرد: اتمام این طرح در کاهش بار ترافیکی شهر یزد و حمیدیا نقش مهمی دارد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *