زخم کهنه خشکسالی بر چهره اهالی زردین از توابع شهرستان تفت

لینک کوتاه
خشكسالي زردین

كم آبي و خشكسالي پديده‌اي كه سال‌هاي متمادي گريبان گير مردمان يزد شده است.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد؛ محمدحسین عارف دبیرکمیته تأمین آبِ آبفای استان گفت: یکی از مناطقی که اهالی آن با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند، دهستان زردین است. سیزده روستای این دهستان نیم ساعت یا حداکثر یک ساعت در روز به آب شرب دسترسی دارند و علاوه بر خشکسالی‌های زیاد ، حفر چاه‌های متعدد در محدوده این دهستان بر مشکلاتشان افزوده است.
وی افزود: البته این سرنوشت بسیاری دیگر از روستا‌ها و مناطق استان یزد می باشد و با تنش آبی در همه‌ی روستا ها بویژه در دهستان زردین روبرو هستیم و در پیک مصرف تابستان با توجه به وجود جمعیت شناور در آخر هفته‌ و روز‌های تعطیل با افزایش برداشت از شبکه و کاهش فشار ، متاسفانه با قطعی آب مواجه هستیم.
عارف ادامه داد: برای رفع مشکل کمبود آب، شرکت آب فاضلاب استان درخواست حفر چاه به شرکت آب منطقه‌ای ارسال و با رعایت حریم نسبت به مجوز، حفر چاه اقدام گردید و اکنون چاه درحال پمپاژ آب می باشد.
وی خاطر نشان کرد: چاه حفر شده بعد از اتمام پمپاژ و شستشو و همچنین تجهیز وارد مدار می‌شود. امید است با حفر این چاه مشکل کمبود آب حل شود ولی می بایست بحث مدیریت مصرف را باید در تابستان جدی گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *