مدیر واحد اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد:

اینجا باید «نه» بگوییم

لینک کوتاه

مدیر واحد اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزداظهار داشت: بسترسازی همگانی در جهت مشارکت مردم ، ایفای نقش هنرمندان در آموزش و فرهنگ‌سازی به ‌عنوان عناصر اصلی و آموزش نه گفتن به نوجوانان در معرض خطر اعتیاد از جمله اهداف جشنواره می باشد.

به گزارش طلوع یزدبه نقل روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد «محمد فکر» با بیان استقبال مردم از برنامه های فرهنگی و اجتماعی اجرا شده با گذشت ۵ روز از جشنواره نه به اعتیاد گفت: از ابتدای راه برگزاری جشنواره نه به اعتیاد با هدف بسترسازی همگانی در جهت مشارکت مردم، ایفای نقش هنرمندان در آموزش و فرهنگ‌سازی به ‌عنوان عناصر اصلی، برقراری ارتباط موثر با تشکل های مردم نهاد و پیشگیری و آموزش جوانان و نوجوانان در معرض خطر اعتیاد پایه ریزی شد و تاکنون پس از برگزاری چهار دوره از این جشنواره به لطف پروردگار تا حدودی در جهت نیل به اهداف‌ جشنواره نه به اعتیاد نزدیک شده‌ایم.

محمد فکر به اجرای تئاترهای خیابانی و شورایی با موضوعات مختلف مبارزه با مواد مخدر، فرهنگ سازی و پیشگیری از اعتیاد که در پارک های سطح شهر در حال اجرا است و تا پایان جشنواره ادامه خواهد داشت اشاره کرد و افزود: اجرای تئاترهای خیابانی توسط گروه های هنرمند جوان و نوجوان با استقبال خوب مردمی در پارک‌ باغ ملی، غدیر، آزادگان، پارک بزرگ شهر و فرهنگسرای بانو واقع در محله حسن آباد اجرا شده است و در روزهای آتی در پارک لاله صدرآباد و پارک کوهستان حدود ساعت ۲۰ اجرا خواهد شد.

مدیر واحد اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، اظهار داشت: در روز اول برگزاری جشنواره نه به اعتیاد کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در محل دانشگاه پیام نور برگزار گردید که در این کارگاه به آموزش مبانی و جنبه های زیستی و شناختی مصرف مواد مخدر، عوارض و پیامدهای مصرف مواد مخدر، مبانی و اصول پیشگیری اولیه از اعتیاد به مواد مخدر، ایفای نقش موثر و فعال مبلغین به عنوان مراجع اجتماعی در امر پیشگیری اولیه از اعتیاد و سلامت اجتماعی پایدار پرداخته شد.

محمد فکر همچنین با بیان برگزاری کارگاه های مشاوره و پیشگیری از اعتیاد در محلات حاشیه نشین گفت: این کارگاه ها تاکنون با هدف ارتقای آگاهی جوانان از آثار و عوارض سوء مصرف انواع مواد مخدر، رفتارهای پر خطر و پیامدهای منفی جسمانی و روانی آن، ارتقای آگاهی در مورد عوامل زمینه ساز و آشکار کننده اعتیاد به مواد و سالم سازی جامعه از آسیب اعتیاد در محله حسن آباد، صدرآباد و پردیسان ویژه عموم برنامه ریزی و برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد در این سال‌ها ۱۷۳ مامور جان خود را در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده و شهید شدند، بیان داشت: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر که عزت و امنیت کشورمان را مدیون فداکاری و ایثارشان هستیم، با حضور جمعی از مسئولین استانی در گلزار شهدای خلدبرین برگزار گردید.

مدیر واحد اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در پایان ضمن ابراز امیدواری از اجرای برنامه ها ی فرهنگی و اجتماعی تا پایان جشنواره نه به اعتیاد و تاثیر گذاری مثبت آن بر مردم، اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و زندگی سالم در کنار مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر در دومین روز از جشنواره نه به اعتیاد گروهی از دوچرخه سواران از باغ ملی به سمت گلزار شهدا رکاب زدند و در آنجا به مرقد پاک شهدا ادای احترام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *