آیا توصیه به تزریق انسولین به این معناست که من در کنترل قند خون شکست‌خورده‌ام یا کم‌کاری کرده‌ام؟

لینک کوتاه

تغییر از مصرف داروهای خوراکی به انسولین می‌تواند همراه با احساساتی مثل حس شکست در کنترل قند خون شده و باعث شود خود را سرزنش کنید و یا احساس کنید به‌اندازه کافی برای مدیریت دیابت خود کار نکرده‌اید.
شروع و پیشرفت دیابت نوع دو مانند یک زنجیره متوالی است که به‌صورت زیر رخ می‌دهد:
:small_red_triangle:مقاومت به انسولین: یعنی در سلول‌های بدن، نسبت به استفاده از انسولین موجود در خون مقاومت ایجادشده و باعث می‌شود این هورمون کمتر مؤثر باشد درنتیجه برای اینکه سلول‌های بدن ازجمله عضلات و چربی‌ها بتوانند از قند خون استفاده کنند و یا کبد بتواند قند مورد نیازش را ذخیره کند، به مقدار بیشتری انسولین نیاز است.
:small_red_triangle:افزایش ترشح انسولین: سلول‌های انسولین ساز پانکراس انسولین بیشتری را برای جبران مقاومت به انسولین تولید می‌کنند.
 :small_red_triangle:بروز دیابت و شروع علائم: سلول‌های بتا نمی‌توانند نیاز به انسولین را تأمین کنند و سطح قند خون بالا می‌رود و دیابت ایجاد می‌شود.
:small_red_triangle:شروع کنترل قند خون و مدیریت دیابت: تغییرات سبک زندگی (رژیم غذایی و ورزش) و داروها برای مدیریت قند خون استفاده می‌شود.
:small_red_triangle:کاهش ترشح انسولین: بدن نمی‌تواند مقدار انسولین موردنیاز برای کنترل قند خون را تولید کند و به ‌مرور زمان به تزریق انسولین نیاز پیدا می‌کند.
بنابراین، شروع تزریق انسولین، قسمتی از روند درمانی است و به شکست فرد در کنترل قند خون مرتبط نمی‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *