برای اولین بار؛

انجام جراحی کم تهاجمی ائورت شکمی در یزد

لینک کوتاه

برای اولین بار در استان یزد، جراحی کم تهاجمی ائوریسم ائورت شکمی در بیمارستان شهید صدوقی یزد انجام شد.

به گزارش طلوع یزد، فوق تخصص جراحی عروق گفت: بیمار آقای ۷۵ ساله، اهل و ساکن سیرجان با شکایت درد شکم مراجعه کرد که در بررسی‌های انجام شده توسط متخصصان قلب، توده‌ای در شکم بیمار تشخیص داده شد که منجر به گشادی رگ ائورت شده بود.

دکتر سید مسعود حسینی ادامه داد: قطر این رگ در حالت عادی دو تا سه سانت می‌باشد و شاهرگ اصلی انتقال خون از قلب به شکم و اندام‌ها است.

وی اظهار داشت: قطر این رگ در این بیمار به هشت سانتی متر رسیده بود و خطر پارگی داشت و در صورت عدم درمان منجر به مرگ بیمار می‌شد.

دکتر حسینی افزود: با روش مینیمالی اینویزی (minimally invasive) بدون آسیب به بیمار و ایجاد دو برش چهار سانتی در کشاله ران بیمار، از طریق عروق کشاله ران وارد شکم شدیم و با پوشش استند داخل رگ جریان خون به پا‌ها انتقال پیدا کرد.

فوق تخصص جراحی عروق یادآور شد: بیمار در این روش کاملا هوشیار و در مدت زمان یک ساعت و نیم جراحی انجام شد.

وی تاکید کرد: این روش جراحی برای اولین بار در استان یزد انجام شد و دیگر نیازی به مراجعه بیماران به سایر استان‌ها نیست.

دکتر حسینی کاهش مدت زمان عمل، کاهش خطر سکته قلبی، کاهش مدت زمان نقاهت و بستری بیمار در بیمارستان را از مزایای جراحی روش کم تهاجمی عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *