رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فقط مختص شعار سال نیست، باید تداوم داشته باشد/ هنوز نگاهمان در حوزه اقتصاد به شرکت های بزرگ است

لینک کوتاه
جوکار

دکتر جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه هنوز نگاهمان در حوزه اقتصاد به شرکت های بزرگ است، گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فقط مختص شعار سال نیست، باید تداوم داشته باشد.

به گزارش طلوع یزد، روز گذشته جهت ارائه گزارش عملکرد کارگروه مشورتی و بررسی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در استان یزد، نشست کارگروه مشورتی دفتر نماینده مردم در بخش دانش بنیان و فناوری‌های نوین با حضور دکتر جوکار برگزار شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در این نشست با اشاره به اینکه شعار سال گذشته حمایت از شرکت های دانش بنیان بود و نباید زنجیره حمایت از این شرکت ها قطع شود، اظهار داشت: توجه و حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان به طور حتم انقلابی در کشور به وجود خواهد آورد و تنها با حضور در میدان، عمل و اقدام جهادی می‌توان به جایی رسید. اگر بخواهیم موضوع تولید دانش بنیان، خلاق و نوآور تحقق پیدا کند، مدیریت و ساختار، نظامات و سیستم های کشور باید دانش بنیان شود.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه در رویکرد جدید تفکرگرا نشدیم و ساختار سنتی را دنبال می کنیم، اذعان داشت: تفکر مدیریتی کشور مدیریت سنتی بوده و تحول جدی در این زمینه نیاز داریم تا بتوانیم مسیر حرکت و توسعه کشور را تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز نگاهمان در حوزه اقتصاد به شرکت های بزرگ است، ادامه داد: متاسفانه امروزه شرکت هایی که بر اساس آمارها ترازهای مالیشان بالاترین گردش مالی در کشور است، تصمیم گیرنده هستند و برخی از مدیران ما به بلندگوهای این شرکت ها تبدیل شده اند که اصلا درست نیست زیرا وقتی شخصی در حوزه اجرا و تصمیم گیری وارد می شود باید نگاه جدیدی داشته باشد.

جوکار با تاکید بر اینکه دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد، عنوان کرد: شرکت های خصوصی-دولتی و دولتی متاسفانه یکی از موانع اصلی رشد بخش خصوصی در کشور هستند و تا این نگاه باشد، به جایی نمی رسیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس فرآیند صدور مجوز برای شرکت های دانش بنیان و نوآور را بسیار طولانی دانست و گفت: اکنون اگر یک شرکت دانش بنیان و فناور به دنبال مجوز باشد، باید به ادارات مختلف ورود پیدا کند تا پس از مدتی طولانی بتواند اخذ مجوز کند، در صورتی که این مسیر اشتباه بوده و با ارائه یک ایده و خلاقیت نو توسط یک شرکت دانش بنیان، دولت است که باید به دنبال آن باشد تا اجرایی شود اما متاسفانه هنوز به این بلوغ فکری نرسیده ایم.

جوکار در ادامه با اشاره به یکی از مشکلات شرکت های دانش بنیان، گفت: امروز شاهد مراجعه برخی از مجموعه‌های دانش بنیان و خلاق به دفتر هستم که پیگیر ضررهای مالی خود به علت عدم تنظیم دقیق توافقنامه خود با دستگاه دولتی هستند؛ به این مسئله توجه داشته باشید که اگر مسائل حقوقی را خودتان دنبال نکنید و در زمان عقد قرارداد و توافقنامه با دستگاه های دولتی به آن توجه نداشته باشید، بدون شک متضرر خواهید شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص ابلاغ دولت به دستگاه ها جهت عدم خریداری محصولات برندهای خارجی با وجود مشابه داخلی، گفت: این کار از سوی دولت به دستگاه ها ابلاغ شده که حق خریداری ندارند ولی متاسفانه در برخی مجموعه ها خلاف این صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *