خسارت ۶۰۴ هزار میلیاردی سیل به استان یزد

لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد: باران و سیل، ۶۰۴ هزار میلیارد ریال زیان به استان یزد وارد کرد.

به گزارش طلوع یزد، ملک زاده گفت: در بخش کشاورزی، امور دام و زیر مجموعه آن‌ها ۳۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال، تاسیسات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و تلفن ۱۹ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال و بخش مسکن هفت هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

وی افزود: در حادثه سیل، به چهار هزار و ۳۵۰ خانه روستایی و چهار هزار و ۲۸۰ خانه شهری از ۲۰ درصد به بالا خسارت وارد شد. بیشترین خسارت‌ها در بافت‌های فرسوده اکبرآباد، چاه ملکی و سر دو راه بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به مراجعه شهروندان آسیب دیده به بخشداری‌ها و کلانتری‌ها برای اعلام خسارت اظهار داشت: فرآیند جبران خسارت پس از ۷۲ ساعت از گذشت بحران توسط رسانه ملی اعلام می‌شود و بنیاد مسکن به عنوان متولی امر، گروه‌هایی را تشکیل داده و در مکان‌های آسیب دیده مستقر می‌کند.

ملک زاده با اشاره به افزایش شایعات در اکثر بحران‌ها تصریح کرد: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر شکسته شدن سیل بند‌ها صحت ندارد و تاکنون هیچ سیل بندی شکسته نشده است؛ علت حجم خسارت‌های وارد شده هم سر ریز شدن سیل بند‌ها بوده است.

وی با تأکید بر اینکه خیال مردم بابت سیل بند‌ها راحت باشد، ادامه داد: خبر‌های مبنی بر شکسته شدن سیل بند در زردین هم به دور از واقعیت بود، بلکه حجم روان آب‌ها از ظرفیت سیل بند بسیار بیشتر بود و سرریز آب به داخل روستا آمد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت:نشست‌های مدیریت بحران در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران تشکیل شده است و در شهرستانها و یزد همه درحال امدادرسانی  به سیل زدگان هستند.
ملک زاده با اشاره به اینکه ۱۹ چراغ راهنمایی در یزد وبرخی پل‌ها نیز دچار آسیب شده گفت: به لحظا فراهم نبودن زیرساخت‌ها فردا شهر یزد تعطیل شده است.
وی با اشاره به اینکه ۵ نفر فوتی بدلیل سیل در استان یزد داشته ایم افزود: علت فوت دونفر دیگر در دست بررسی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *