دکترعلمداریزدی درکارگروه توسعه صادرات غیرنفتی :

رشد 20 درصد صادرات استان یزد در دو ماهه 1401

لینک کوتاه

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد با بیان اینکه یزد پیشرو در صادرات کالا‌های غیرنفتی است گفت: صادرات استان در دو ماهه نخست امسال(1401) به لحاظ وزنی ۲۱ درصد و به لحاظ ارزش ۲۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد، دکترمحمدرضا علمداریزدی در حاشیه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گفت: سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد در سال گذشته(1400) تعداد5170 ثبت سفارش انجام داده است که بیش از 83 درصد آن در بخش صنعت بوده است.
دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان یزد گفت: در سال 1400میزان صادرات استان به لحاظ وزنی سه میلیون و ۱۱۳ هزار تن و به لحاظ ارزش دلاری بیش از ۴۹۱ میلیون دلار بوده که به لحاظ وزنی رشد ۵ درصدی و به لحاظ دلاری رشد ۳۳ درصدی داشته است.

رتبه هشتم استان یزد در میزان صادرات غیرنفتی در کشور

دکترعلمدار یزدی افزود: رتبه استان یزد در میزان صادرات غیرنفتی در کشور هشتم است و این رتبه مدام حفظ شده و حتی گاهی که تغییر کرده جزء پنج استان برتر کشور در حوزه صادرات غیر نفتی قرار گرفته‌ایم.
رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان همچنین گفت: در کارگروه توسعه صادرات، تقویم برگزاری نمایشگاه‌های استان مورد تصویب قرار گرفت که سی و پنج نمایشگاه را تا پایان سال شامل می‌شود و در ادمه گزارش صادرات محصولات کشاورزی و گزارش حمل و نقل کالاهای صادراتی نیزمورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: کار‌های زیربنایی مدیریت هوشمند حمل و نقل جاده‌ای انجام شده و سازمان صمت جلسه‌ای مشترک با سازمان راهداری در خصوص سیستم جامع تجارت خواهد داشت که در رصد و مدیریت هوشمند بازار اثر گذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *