جایگاه دومی استان یزد در تولید محصولات گلخانه‌ای

لینک کوتاه
کشت گلخانه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد: اعتماد گلخانه داران به کارشناسان سبب رونق تولید در بخش شده است.

به گزارش طلوع یزد، اکبر شیخ علیشاهی گفت: با توجه به تاکید اخیر وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر لزوم اخذ شناسنامه تولید و گواهی سلامت محصولات کشاورزی و محصولات گلخانه‌ای صادراتی توسط معاونت غذا و دارو، لزوم کنترل و مدیریت گلخانه‌ها بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه استان یزد در جایگاه تولید محصولات گلخانه‌ای جایگاه دوم کشوری را دارد، باید کنترل محصولات را به خوبی انجام دهیم و هدف از کدگذاری محصولات نیز همین موضوع است.

شیخ علیشاهی با بیان اینکه اعتماد گلخانه داران به کارشناسان باعث رونق تولید در بخش شده است، تصریح کرد: با توجه به وظیفه تعریف شده برای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در دستورالعمل نظام گلخانه‌ای کشور مبنی بر استفاده از کارشناسان مسئول فنی و یا مسئولان فنی تجربی در واحد‌های گلخانه ای، این سازمان می‌تواند کمک بسیار موثری در مدیریت گلخانه‌ها داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: در حال حاضر مسئولان فنی مستقر در واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی برای شروع دوره کشت جدید در پاییز ۱۴۰۱ باید نسبت به ثبت گزارش وضعیت تولید از زمان تهیه بستر تا زمان فروش محصول در سامانه سانکا اقدام کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: خروجی این اطلاعات در قالب QR code به عنوان شناسنامه محصول شناخته می‌شود و بازرگانان و فعالان اقتصادی و صادرکنندگان محصولات کشاورزی می‌توانند به استناد این گزارش که ضامن کیفیت محصولات کشاورزی می‌باشد، نسبت به تامین محصول اقدام کنند.

وی گفت: شناسنامه محصول در سامانه سانکا به چهار زبان فارسی، انگلیسی، روسی و عربی قابل مشاهده است و بازرگانان در کشور‌های مقصد نیز می‌توانند با اسکن QR code تولیدشده، از وضعیت و شرایط تولید محصول به ویژه موقعیت جغرافیایی واحد تولیدی، نوع بذر، وضعیت تغذیه، نحوه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی و سایر عوامل موثر در تولید آگاهی یافته و با اطمینان از کیفیت محصول نسبت به انعقاد قرارداد خرید اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *