رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

حذف واسطه‌ها با درج قیمت تولید و مصرف بر روی کالا

لینک کوتاه

با درج همزمان قیمت تولید و مصرف بر روی کالا، شفاف سازی قیمت‌ها و حذف واسطه‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش طلوع یزد،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: این طرح از آذرماه سال گذشته با هدف شفاف سازی قیمت ها، حذف واسطه‌های غیرضرور، بهره مندی قانونی هر یک از عوامل تولید از سود مصوب قانونی و کاهش قیمت تمام شده کالا‌ها در حال اجراست.
دکترعلمداریزدی افزود: از زمان اجرای این طرح در چهار مرحله، ۴۰ گروه کالایی مشمول این طرح شده است.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح، قیمت مصرف کننده در کالا‌های مصرفی تا ۳۰ درصد بیشتر و در کالا‌های سرمایه‌ای تا ۲۰ درصد می‌تواند بیشتر از قیمت تولیدکننده باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآورشد: در مرحله پنجم این طرح که از چند روز پیش اجرایی شد، همه کالا‌های تولیدی مشمول طرح هستند که البته اقلام دارویی و پزشکی، لباس و پوشاک، طلا و زیورآلات، انواع صنایع دستی، لوازم التحریر، محصولات فله‌ای کشاورزی و صنفی و محصولات بورسی و عرضه شده در بورس از این طرح استثنا شده اند.
دکترعلمداریزدی گفت: در این طرح همه تولیدکنندگان و واردکنندگان مکلف هستند که دو نوع قیمت را روی کالا درج کنند؛ یکی قیمت تولیدکننده و یا واردکننده و یکی هم حداکثر قیمت مصرف‌کننده که تفاوتی هم برای شرکت‌های تولیدی یا وارداتی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *