پاسخ مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی استان در رابطه با قیمت شکر

قیمت شکر در بازار یزد چقدر است

لینک کوتاه

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان یزد در پاسخ به این سئوال که چرا قیمت شکر نرخ ثابتی ندارد، گفت:‌ شکر محصولی است که با فرمول عرضه و تقاضا در بازار توزیع می‌شود و بخشی از اختلاف قیمت به این دلیل است.

هر ساله همزمان با فرا رسیدن ایام عید نوروز نظارت بر عملکرد و تنظیم بازار شدت بیشتری می‌گیرد و دستگاه‌های نظارتی زیر مجموعه قوه قضائیه، وزارت صمت و اتاق اصناف سعی می‌کنند با راه‌اندازی گشت‌های مشترک زمینه ارائه خدمات مناسب و منطقی به شهروندان را فراهم سازند.

علی‌رغم نظارت‌های مستمر ولی بازهم برخی از سودجویان با افزایش غیرقانونی برخی قیمت‌های دغدغه مردم را برای تأمین مایحتاج شب عید دوچندان کرده که ساماندهی آن به یک برنامه‌ریزی جدی‌ و گسترده‌تری نیاز دارد.

 افزایش و تفاوت قیمت در عرضه محصولاتی نظیر میوه و شیرینی از جمله دغدغه‌های جدی شهروندان یزدی در شب عید است که باید برای آن اقدام جدی صورت گیرد،‌ به طور مثال عرضه شکر در بازار یزد این روزها علاوه بر محدود شدن فروشگاه‌های عرضه دارای چند قیمتی است که به سردگمی متقاضیان افزوده است.

محمدرضا جعفری، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی یزد،‌ در این خصوص به خبرنگار فارس از یزد،‌ اظهار کرد:‌ با توجه به این‌که شکر از جمله محصولات دارای ارز نیمایی است و با فرمول عرضه و تقاضا در سطح بازار توزیع می‌شود،‌ در برخی مواقع شاهد قیمت‌های متفاوت در عرضه این محصول هستیم.

وی افزود:‌ به منظور ساماندهی بازار شکر در این استان ۳۰۰ تن شکر تنظیم بازار با هدف حمایت از خانواده‌ها و تنظیم بازار این محصول در سطح استان یزد توزیع شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: شکر تنظیم بازار با بسته‌های ۹۰۰ گرمی به قیمت ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

جعفری در ادامه با بیان این‌که قیمت شکر آزاد با توجه به بررسی‌های صورت گرفته باید حداکثر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان باشد،‌ تصریح کرد:‌ طبق هماهنگی‌های انجام شده سهمیه شکر در اختیار صنف مربوط قرار گرفته و با برنامه‌ریزی دورن شبکه‌ای نسبت به توزیع آن اقدام می شود.

وی در پایان سهمیه اختصاص یافته به استان یزد را محدود دانست و در خصوص عرضه آن نیز خاطرنشان کرد: شکر تنظیم بازار در فروشگاه‌های بزرگ، زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌های زیر نظر صنف رسمی عرضه می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

لینک منابع استفاده شده:

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *