مجید تجملیان عضو شورای شهر یزد:

ناوگان حمل و نقل شهری یزد زیان‌ده است

لینک کوتاه
مجید تجملیان

عضو شورای شهر یزد با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی یزد وضعیت نامطلوبی دارد، گفت: بهره‌وری لازم در حمل و نقل شهری یزد وجود ندارد.

مجید تجملیان در جلسه سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری یزد با اشاره به اینکه متأسفانه در حال حاضر حمل و نقل عمومی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: سال‌های متمادی است که حمل‌ونقل همگانی یزد زیان‌ده است و سهمی که شهرداری از هزینه های حمل و نقل همگانی پرداخت می کند بار سنگینی را به بودجه شهرداری تحمیل می‌کند.

وی عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می دهد که حدود ۷۵ درصد از هزینه هایی که در این حوزه صرف می شود، مربوط به یارانه‌ای است که صرف تأمین هزینه‌های اتوبوس‌های درون‌شهری می‌شود.

تجملیان ادامه داد: با وجود این هزینه های سنگین، متأسفانه بهره وری لازم هم وجود ندارد و میزان استفاده مردم یزد از حمل و نقل همگانی بسیار پائین است.

عضو شورای شهر یزد گفت: آنچه باعث شده که ما به این وضعیت نامطلوب برسیم، عواملی است که عدم پرداخت سهم قانونی دولت از یارانه متعلقه به حمل‌ونقل همگانی، عدم افزایش هزینه حمل و نقل مطابق با تورم، وضعیت اقتصادی نامطلوب کشور و تورم بالا که هزینه‌های ناوگان را به شدت بالا برده است، از آن جمله است.

وی ادامه داد: در حوزه برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل همگانی مدیران شهری یزد نتوانسته‌اند مردم را قانع کنند که از حمل و نقل عمومی استفاده کنند از سوی دیگر همه‌گیری کرونا که دو سال گذشته ضربه نهایی را به این بخش وارد کرده است.

تجملیان بیان کرد: در کمیته حمل‌ونقل و آمدوشد شورای اسلامی شهر یزد راهکارهایی برای رفع این مشکلات و برنامه ریزی همه جانبه برای اصلاح فرآیندها، خطوط و مسیرها، استفاده از حمل‌ونقل ترکیبی، استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات و … موارد دیگری در نظر گرفته شده که امیدواریم تا اواخر سال ۱۴۰۱ بتوانیم شاهد تحول در این حوزه باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک منابع استفاده شده:

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *