مدیر کل اقتصاد و دارایی یزد:

بانک در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت کارآفرینی تسریع کنند

لینک کوتاه

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه سهمیه استان برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت طرح های کارآفرینی به صورت هماهنگ به بانک های استان ابلاغ شده و این منابع هم اینک در اختیار آنان است گفت: بانک در پرداخت این نوع تسهیلات تسریع کنند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی استان یزد،،«محمد دهقان منشادی» در نشست با مدیران و مسئولان بانک‌های دارای قرارداد عاملیت پرداخت این نوع تسهیلات، افزود: 17 هزار میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته برای 757 طرح تولیدی و کارآفرینی در کارگروه استانی تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 مصوب و به بانک های استان ابلاغ شد.

وی افزود: این طرح ها در زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، علم و فناوری، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، فناوری اطلاعات و تولید دانش بنیان است.

دبیر کارگروه استانی تبصره 18 قانون بودجه همچنین خواستار ثبت اطلاعات دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد به منظور استفاده از مازاد تسهیلات اختصاصی شد و ابراز امیدواری کرد: سیاست پرداخت تسهیلات ارزان قمیت در سال جدید با برنامه ریزی دقیق و نقشه راه مشخص عملیاتی و اجرایی شود.

قانون‌گذار به منظور پشتیبانی از توسعه کارآفرینی، افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی به ویژه در استان های با نرخ بیکاری بالا، منابعی را در قالب جزء 1 تا 9 بند الف تبصره 11 قانون بودجه سال 1400 کشور در نظرگرفته است.

تسهیلات موضوع این تبصره به طرح های کارآفرینی، ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش و احیای واحدهای تولیدی از جمله کسب و کار خانگی، واحدهای تولیدی خرد، کوچک، متوسط و بزرگ، شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدیپیشران قابل تخصیص است .

نرخ سود تسهیلات بسته به حوزه فعالیت طرح و محل اجرای آن متفاوت بوده به نحوی که بازه 4 تا 16 درصد را پوشش می دهد و دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی ، توسعه ای و تکمیل حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس جمعاً حداکثر دو سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *