تشریح جزئیات افزایش دو برابری سقف تسهیلات خرید مسکن توسط مدیرشعب بانک مسکن استان یزد

لینک کوتاه
بانک مسکن

مدیرشعب بانک مسکن استان یزد جزئیات افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن و جعاله تعمیر واحدهای مسکونی از محل اوراق ممتاز را تشریح کرد.

به گزارش طلوع یزد، محمد غفوریان با بیان اینکه با هدف اثربخشی بیشتر تسهیلات مسکن و تسهیل شرایط خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه سقف تسهیلات بانک مسکن از محل اوراق ممتاز افزایش یافته است، گفت: با موافقت شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران و استان‌های مختلف کشور افزایش یافته است که در شهر تهران در بخش خرید مسکن به صورت انفرادی مبلغ این تسهیلات به 400 میلیون تومان برای املاکی که حداکثر 25 سال ساخت باشند و 320 میلیون تومان برای املاک بیش از 25 تا 30 سال ساخت تعیین شده است.

وی افزود: برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت مبلغ تسهیلات خرید مسکن به صورت انفرادی (املاک حداکثر تا 25 سال) 320 میلیون تومان و برای سایر مناطق 240 میلیون تومان است.

مدیرشعب بانک مسکن استان یزد با اشاره به افزایش تسهیلات خرید مسکن برای زوجین گفت: سقف تسهیلات مسکن در شهر تهران با شرط املاک حداکثر 25 سال ساخت 800 میلیون تومان و برای املاک بیش از 25 تا 30 سال ساخت این مبلغ 640 میلیون تومان تعیین شده است.

غفوریان اضافه کرد: میزان این تسهیلات برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 640 میلیون تومان است و در سایر مناطق نیز برای خانه‌های حداکثر 25 سال ساخت مبلغ این تسهیلات 480 میلیون تومان تعیین شده است.

غفوریان افزود: سقف تسهیلات جعاله تعمیر واحدهای مسکونی از محل اوراق ممتاز در تمامی مناطق کشور 160 میلیون تومان است که در آن شرط قدمت ساخت وجود ندارد.

وی در مورد مدت بازپرداخت ونرخ سود تسهیلات اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات در خارج از مناطق بافت فرسوده شهری 22.5 درصد و در بافت فرسوده شهری 21 درصد و حداکثر مدت بازپرداخت به ترتیب 12 سال و 15 سال خواهد بود.

بدین ترتیب اقساط تسهیلات انفرادی در مرکز استان با بازپرداخت 12 ساله مبلغ 6 میلیون تومان خواهد بود.

 

مدیرشعب بانک مسکن استان یزد در مورد عملکرد این بانک در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن گفت: قریب 90 درصد تسهیلات پرداختی توسط بانک مسکن در بخش مسکن بوده است به نحوی که در سال گذشته و سال جاری بیش از دوبرابر منابع بانک، تسهیلات به همشهریان پرداخت شده است.

محمد غفوریان تعداد واحدهایی که تاکنون تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را از بانک مسکن دریافت نموده اند 7500 واحد اعلام نمود که این تعداد 96 درصد کل واحدهای طرح نهضت ملی استان را شامل می شود.

 

وی در مورد شرایط سپرده پذیری این بانک اظهار داشت: بانک مسکن از گذشته تا کنون از منضبط ترین بانکهای شبکه بانکی کشور بوده که با داشتن بالاترین نسبت کفایت سرمایه شرایط مناسب و متنوع را برای سپرده گذاران خود فراهم نموده است.

محمد غفوریان تنوع انواع سپرده های ممتاز بانک مسکن را در شبکه بانکی بی رقیت خواند که مشتریان می توانند با آسودگی خاطر از آن بهره مند گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *