تذکرات دکتر جوکار در مجلس:

دلالان؛ بخش عمده سود کشاورزان را می بلعند/ لزوم تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات آموزشی

لینک کوتاه
جوکار

به گزارش طلوع یزد دکتر محمدصالح جوکار در نشست علنی (یکشنبه، 15 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس جمهور گفت: ثبات اقتصادی است که به مردم فرصت برنامه ریزی برای زندگی و امید به آینده می دهد و مردم برای برنامه ریزی در زندگی خود به ثبات قیمت ها نیاز دارند.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر،زارچ و بخش ندوشن در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر که افزایش قیمت ارز تاحدودی کنترل شده است، ان شالله اقدامات اساسی برای کاهش نرخ ارز تداوم داشته باشد و به قیمت معقولی برسد تا ملت بتواند برای هزینه های زندگی و دخل و خرج خود برنامه ریزی کند.

وی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بساط واسطه گری در بازار میوه را جمع کنید، نکته بسیار مهم حذف واسطه گری محصولات باغی است، دولت به وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه دستور دهد تا به گونه ای برنامه ریزی شود که محصولات با اختلاف قیمت منطقی از باغات به دست مردم برسد.

جوکار یادآور شد: دلالان و واسطه گران بخش عمده ای از درآمد کشاورزان را به جیب خود می زنند و باعث کاهش میوه از سفره مردم شده اند.

وی افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری معادل 90 درصد حقوق شاغلان لازم و ضروری است و نیاز به اقدام انقلابی مجلس و دولت دارد تا بازنشستگان بتوانند سفره کاملی داشته باشند.

وی تاکید کرد: تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات آموزشی و حق التدریس که سالیان متمادی در امر تعلیم و تربیت کار و تلاش داشته اند، نباید بلاتکلیف بماند و می طلبد برای امنیت شغلی آنان، مجلس و دولت برنامه اساسی داشته باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: قیمت گوشت قرمز و سفید سر به فلک کشیده است، علت توزیع ناعادلانه گوشت قرمز وارداتی با ارز نیمایی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *