نائب رئیس اتاق اصناف ایران:

مهار تورم و رشد تولید کلیدواژه اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است

لینک کوتاه

نائب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تمرکز راهبردی بر موضوع تولید در شعار سال‌های گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب، دارای یک منطق قوی علمی و تجربی است، گفت: مهار تورم و رشد توليد کلیدواژه اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

 

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف استان یزد، نائب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تمرکز راهبردی بر موضوع تولید در شعار سال‌های گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب، دارای یک منطق قوی علمی و تجربی است، گفت: مهار تورم و رشد تولید کلیدواژه اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

علیرضا حسنی اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همانند سال‌های گذشته با نگاهی عالمانه و واقع‌بینانه، در پیام نوروزی خود با تمرکز بر مشکلات اصلی کشور و مردم که در مسیر سخت اقتصادی هستند، شعار سال ۱۴۰۲ را (مهار تورم، رشد تولید) نام‌گذاری نمودند که ضمن تشریح دستاوردها، مهم‌ترین معضل اصلی کشور در مقطع فعلی مشکل اقتصاد و معیشت مردم دانستند.

وی تصریح کرد: تمرکز راهبردی بر موضوع تولید در شعار سال‌های گذشته جای بسی امید است که در پرتو همت مسئولان کشور و در راستای حمایت و پشتیبانی آحاد مردم از برنامه‌های اقتصادی دولت انقلابی، سال ۱۴۰۲ سال عبور از این موانع و یا کاهش چشمگیر آن باشد.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تحقق حل مشکلات اقتصادی کشور دارای الزاماتی است، افزود: ثبات نرخ ارز در جهت مهار تورم،حمایت دولت از تولید در ارائه بسته های حمایتی از طریق وام های کلان با سودهای کم بهره به تولیدکنندگان،حمایت از تولیدکننده در جهت واردات محصولات خام از کشورهای هدف با پرداخت دلار های حمایت، تخفیفات گمرک به واردکنندگان کالاهای خام و مواد اولیه و دستگاه های مورد نیاز در بخش تولید، معافیت گمرک برای صادرکنندگان بخش تولید، واردات تمام کالاهایی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد محدود گردیده و تمرکز و برنامه اصلی بر حمایت از تولیدات داخل باشد، مبارزه با قاچاق کالا که مشابه آن در تولیدات داخل وجود دارد و به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین موانع اثرگذاری تولید ملی، برخورد قاطع صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: اصلاح قوانین دست و پاگیر و غیرضروری، به ویژه در حوزه اصناف و بازار با هدف ترغیب مردم برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنفی اعم از توزیعی، خدماتی و تولید، اصلاح و ساختار بعضی از قوانین نظام صنفی، در تصمیم گیری های که در حوزه بازار می‌بایست گرفته شود حتما مدیران مسئول دولتی از کارشناسان خبره از بازار مشاوره بگیرند و همچنین دولت در حمایت از سرمایه گذاری در بخش های تولید در رابطه با پول های سرگردان ، مردم را با سودهای بالا به سپرده گذاری در بانکها تشویق نکنند و بگذارد این پول ها جذب بخش تولید توسط تولیدگنندگان جذب شود.

حسنی افزود: تحقق شعار سال خواسته تمامی تولیدکنندگان و بازاریان و عموم مردم است چرا که در سال گذشته با نبود ثبات ارز تمامی بازاریان ما بیش از ۵٠ در صد از سرمایه شان به دلیل نوسان نرخ ارز از دست دادند و همچنین با ایجاد تورم در اقتصاد کشور ضربه ای چشم گیر به سفره های مردم عینا مشاهده شدو برای تحقق شعار سال نیاز به همکاری همه دستگاه ها و ارگان ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *