درراستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛

افزایش دوبرابری تسهیلات خرید و جعاله تعمیر مسکن بانک مسکن

لینک کوتاه

سقف تسهیلات خرید و جعاله تعمیر مسکن از محل اوراق ممتاز موضوع ماده (9) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزایش ی

به گزارش  طلوع یزد روابط عمومی مدیریت شعب استان یزد، در راستای اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن از محل اوراق ممتاز به ازای هر فرزند زیر 20 سال و حداکثر تا 4 فرزند افزایش یافت.

براین اساس به ازای هر فرزند زیر 20 سال سن 25 درصد، و تا سقف 100 درصد به سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن اضافه می شود.

دوره بازپرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل نیز در تقسیط به روش ساده، به ازای هر فرزند زیر 20 سال سن، به میزان دو سال (در مجموع برای 5 فرزند و حداکثر تا سقف ده سال) قابل افزایش است.

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اعطای این تسهیلات مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل تولد پدر و فرزند بالاتر از 5/2 نباشد.

با توجه به مهلت زمان اجرای قانون، اعطای تسهیلات موضوع این دستورالعمل حداکثر تا آبان ماه 1407 امکان‌پذیر خواهد بود.

درحال حاضر سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز برای متقاضیان در شهر یزد به صورت انفرادی 320 میلیون تومان و درحالت زوجین 640 میلیون تومان و سقف تسهیلات جعاله (تعمیر) مسکن در تمامی شهرهای کشور 160 میلیون تومان است.

چنانچه خانواده ای دارای 4 فرزند زیر 20 سال سن بوده و پدر به همراه فرزندان متولد شهر یزد باشند؛ براساس قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» این خانواده می تواند علاوه بر 640 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن به ازای هر فرزند 160 میلیون تومان دیگر و در مجموع تا سقف 1280 میلیون تومان برای خرید مسکن و همچنین برای تعمیر مسکن علاوه بر 160 میلیون تومان، به ازای هر فرزند 40 میلیون تومان و به عبارتی تا 320 میلیون تومان درقالب تسهیلات جعاله از محل اوراق ممتاز بانک مسکن استفاده کند.

سقف تسهیلات خرید واحد مسکونی و جعاله تعمیر مسکن از محل اوراق ممتاز موضوع ماده 9 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (زوجین)

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *