برگزاری نشست بررسی وضعیت بیماری وبا در یزد

لینک کوتاه
دانشگاه علوم پزشکی

در پی شناسایی بیمار مبتلا به وبا در استان، نشست بررسی وضعیت بیماری وبا در استان یزد با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و روسا و مدیران بیمارستان های استان برگزار شد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از وب دا یزد- در این نشست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تست وبای یک شهروند مهریزی که از مرز چذابه به استان یزد بازگشته ، مثبت اعلام شد.

دکتر میرزائی ادامه داد: تاکنون در کشور ۸۲ مورد ابتلای قطعی به وبا در کشور گزارش شده است.

وی با اشاره به قدرت سرایت بالا این بیماری افزود: مصرف اب الوده اصلی ترین دلیل ابتلا به این بیماری است و توصیه می کنیم شهروندان از آب، غذا و یخ آلوده، شست‌وشوی ظروف غذا در آب‌های آلوده در مناطقی که از سالم بودن اب اطلاع ندارند جدا پرهیز کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: مهم ترین راه در امان ماندن از این بیماری، شست و شوی مرتب دست ها است .

وی با اشاره به حضور خیل عظیمی از هموطنان در پیاده روی اربعین و بازگشت زوارخاطر نشان کرد: در بررسی های انجام شده در کشور بیشترین مبتلایان یا سابقه سفر به عراق را داشته اند و یا از اطرافیان مسافر به این کشور بوده اند.

دکتر میرزائی تاکید کرد: زائران در صورتی که علائم بیماری ( سه روز اسهال ابکی ) در خود مشاهده کردند به مراکز درمانی مراجعه کنند و اطرافیان نیز در رفت و امدها شیوه نامه های بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه ۴ میلیون بیمار مبتلا به وبا در جهان شناسایی می شوند و سالانه ۱۴۰ هزار بیمار به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.

هم چنین در این نشست، تامین سرم و انتی بیوتیک در استان، استقرار تیم نظام مراقبت در فرودگاه جهت ویزیت زائران، نظارت بیش از پیش بر اب اشامیدنی استان، نظارت بر پایانه های مسافرتی و اماکن بین راهی و مراقبت از بیمار شناسایی شده از زمان شناسایی تا بهبودی در دستور کار قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *