براي اولين بار در کشور:

راه اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص مولکولی بیماری های عفونی تولید مثل در یزد

لینک کوتاه
پژوهشکده علوم توليد مثل يزد

براي اولين بار در کشور، ازمايشگاه تخصصي تشخيص مولکولي بيماري هاي عفوني توليد مثل در پژوهشکده علوم توليد مثل يزد راه اندازي شد.

به گزارش طلوع یزد، مسئول فنی ازمایشگاه مهندسی ژنتیک و ویرایش ژنومی گفت: در راستای ارتقای فرایندهای بهداشتی و درمانی تولید مثلی در پژوهشکده علوم تولید مثل یزد، ازمایشگاه مهندسی ژنتیک و ویرایش ژنومی زیرمجموعه ی مرکز تحقیقات بیولوزی سلول های بنیادی،اقدام به راه اندازی اولین ازمایشگاه تخصصی تشخیص مولکولی بیماری های عفونی تولید مثلی در کشور کرد.

دکتر احسان فراشاهی ادامه داد: در این ازمایشگاه عفونت های منتقله جنسی از قبیل هیومن پاپیلوما ویروس، کلامیدیا تراکوماتیس، ناسره گنوره آ و مایکوپلاسما انجام می شود.

وی افزود: عفونت ها می توانند سلامتی جنین را تهدید کنند و یا بر روی اسپرم و تخمک تاثیر گذار باشند و با تشخیص به موقع عفونت ها شانس باروری موفق تا ۳۰ در زوجین نابارور افزایش می یابد.

دکتر فراشاهی با اشاره به انجام تست با تعرفه دولتی در این مرکز اظهار داشت: این دستاورد علاوه بر خودکفایی در درمان ناباروری، در کاهش هزینه ها اثر دارد.

وی تصریح کرد: به زودی، سایر تست های بیماری های عفونی تولید مثل نیز در این پژوهشکده راه اندازی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *