رئیس کمیته امداد امام خمینی ره بهاباد:

افزون بر 104میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد پرداخت شد

لینک کوتاه

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره بهاباد گفت: افزون بر104 میلیارد ریال وام اشتغال وخودکفائی از ابتدای سال جاری تاکنون به مددجویان این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش طلوع یزد به نقل از ایرنا، حمید دهقان بهابادی روز چهارشنبه اظهارداشت: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه خوداشتغالی 164 نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان فراهم شد.
وی بیان داشت: در حوزه اشتغال و توانمندسازی مددجویان و نیازمندان آسیب دیده در بخش کسب و کار ناشی از فضای کرونا وام خودکفایی و اشتغالزایی به صورت قرض الحسنه با هدف تأمین عزت و کرامت خانواده‌ها و نیل به استقلال اقتصادی پرداخت شده است.
دهقان بیان کرد: مددجویان برای فراگیری حرفه‌های مختلف در دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدت به مراکز فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند تا با شرکت در این دوره‌ها مهارت‌های لازم را در زمینه فعالیت در یک شغل فرا گیرند.
وی اضافه نمود : این تسهیلات شامل 50 طرح کارانگیزی ، 8 طرح توان افزائی ، 104 طرح خودکفائی و 28 طرح تکمیلی وتبدیلی بوده است .
رئیس کمیته امداد بهاباد همچنین از اجرای 92 طرح اشتغال درقالب هدایت شغلی خبرداد وگفت : 92 طرح اشتغال زائی ازطریق طرح هدایت شغلی به مددجویان با اعتباری بالغ بر87 میلیارد و 720 میلیون ریال پرداخت گردیده است.
دهقان اضافه نمود : در این راستا 72 طرح درقالب راهبری شغلی به مبلغ 16 میلیاردو 280 میلیون ریال نیز در این شهرستان اجراشده است .
دهقان افزود: فراهم سازی زمینه لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از وابستگی آن‌ها به این نهاد از مهمترین اهداف پرداخت تسهیلات به مددجویان است.
رئیس کمیته امداد بهاباد تصریح کرد : این وامها درزمینه های کشاورزی ، دامپروری ، صنفی ، صنعتی ، خدماتی و صنایع دستی پرداخت شده است .
وی یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های این نهاد را پایدارسازی طرح‌های اشتغال نظارت و بازدید‌های مستمر از این طرح‌ها عنوان و بیان کرد: کارشناسان فنی و تخصصی کمیته امداد در بازدید‌های خود مشاوره و راهنمایی‌های لازم رابه مجریان طرح‌های خودکفایی ارائه می‌کنند تا آنان بتوانند محصولات تولیدی را از نظر کمی و کیفی ارتقاء دهند.
هم اکنون ۲ هزار نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) بهاباد بهره مند هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *