بازدید مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از روستاهای مغستان و ساغند

لینک کوتاه
میراث

مسئولان گردشگری استان یزد از کویر، مراتع، بناهای تاریخی و مذهبی و مناطق مختلف روستاهای ساغند و مغستان از توابع بخش خرانق بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد به نقل از گیلاس نیوز، احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی استان یزد به همراه چند تن از مسئولان گردشگری کشور و استان یزد از محل‌های هدف گردشگری و ظرفیت‌های توریست روستاهای ساغند و مغستان بازید نمودند.
در این سفر یک روزه؛ که شامل بازدید از قلعه و امامزاده، مجتمع رفاهی، مراتع و پرورش شتر روستای ساغند و همچنین بازدید از بیابان‌ها و کویر بکر و زیبای روستای مغستان بود که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه برای رونق گردشگری و تروسیت در استان یزد مورد بررسی قرار گرفت.
وی همچنین به بازدید از مراتع و محل پرورش شتر ساغند رفته و بر بررسی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و توریستی این گونه اقدامات ارزشمند در سطح استان را تاکید کرد.
آخوندی با تاکید بر استفاده از محصولات ارگانیک با برند ساغند گفت: پرورش شتر و بهره برداری حداکثری از تولیدات گوشت و شیر آن متناسب با شرایط کویر است و ارزش افزوده خوبی دارد.
آخوندی با تاکید بر اینکه اینجا طبیعت های بکر و دست نخورده‌ای دارد تصریح کرد: برای باید کوشید تا این مناظر زیبا همچنان دست نخورده بماند و مانند کویر یزد دست خوش تحولات انسانی نشود.
در این بازدید بخشدار خرانق، شهردار خرانق، رئیس شورای شهر خرانق، سرمایه‌گذار بومی (حاج غلامرضا شایقی) مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد را همراهی نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *