مدیر کل میراث یزد خبر داد؛

۹۰ درصد ظرفیت هتلهای یزد رزرو شد/میزبانی از گردشگران یزد با جشنواره فطرانه

لینک کوتاه

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان یزد با اشاره به درحال تکمیل بودن ظرفیت هتل‌های شهر یزد، از ظرفیت خالی مراکز اقامتی دیگرشهرهای استان و تدارک ویژه‌برنامه‌هایی برای گردشگران در تعطیلات عیدفطر خبر داد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان یزد،«احمد آخوندی»از آمادگی کامل استان برای میزبانی از گردشگران ومسافران درتعطیلات عید فطر خبر داد و گفت: هرچند به سرعت ظرفیت هتلهای شهر یزد برای فردا یازدهم اردیبهشت تا پایان هفته درحال تکمیل است ولی هتلها و مراکز اقامتی شهرستانهای یزد دارای ظرفیت خوبی برای اقامت و میزبانی از گردشگران در این ایام هستند.
به گفته‌ی وی،تاکنون ۷۰درصدظرفیت هتلها و اقامتگاههای سنتی کل استان برای هفته جاری اشغال شده، این میزان را در شهر میراث جهانی یزد۹۰درصد اعلام کرد.
آخوندی درصد اشغال واحدهای بومگردی شهر یزد برای روزهای ۱۱ تا۱۳ اردیبهشت ماه رانیز ۴۵ تا ۵۰ درصد ولی دربومگردیهای فعال درشهرستانها کمتر خواند.
وی بابیان این که یزددرنوروز امسال بااستقبال بسیارخوب گردشگران و حضور قریب به یک میلیون گردشگر نوروزی در استان خاطرات خوبی را برای آنها رقم زد، گفت: در ایام تعطیلات عید فطر نیز با تدارک جشنواره فطرانه در استان شاهد برگزاری برنامه‎های متنوع و شاد فرهنگی،موسیقی،ورزشی وآیین ‌های بومی و محلی خواهیم بود.
آخوندی بااشاره به فعالیت مرکزپاسخگویی به مسافران استان و فعالیتهای موفق این مرکز درنوروز امسال گفت:از مسافران و گردشگران عید فطر به استان می خواهیم حتما قبل از عزم سفر به این شهر جهانی ازطریق سامانه شبانه روزی ۳۳۵۲۱ – ۰۳۵ نسبت به محل اسکان خوداقدام کنند.
وی اعلام کرد: طی دو روز اخیر(هشتم و نهم اردیبهشت) مجموع مسافران ورودی به یزد از طریق پرواز۱۳۸۲ نفروتعداد مسافر خروجی ۱۳۹۰ نفر بوده است و ترددهای مربوط به حمل و نقل عمومی نیز آمار قریب به ۶۳۰۰ نفری را حکایت می‌کند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به بارشهای بهاری اخیر در استان، این دیار کهن در هفته جاری از شرایط آب و هوایی مطبوع و خوبی برای میزبانی از مسافران و گردشگران علاقمند برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *