توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر مبنای دانش بنیان

لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد با توجه به این که شعار سال نیز بر مبنای دانش بنیان است باید از روش‌های سنتی به سمت روش‌های نوین پیش برویم.

به‌گزارش طلوع یزد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد اخوندی در نشست با پارک علم و فناوری با بیان این که فناوری اطلاعات و ارتباطات باید منجر به تنوع تجربه و ایجاد تجارب جدید شود، اظهار کرد: تنوع بخشی و فناوری‌های نوین، متاورس و دیگر موارد جزو مسائلی هستند که با توسعه دانش بنیان محقق میشوند.
وی با بیان این که صنایع دستی نیز جزو ظرفیتهای بسیار مهم برای توسعه دانش بنیان محسوب می‌شود، گفت: صنایع دستی هم عالمی دارد و از تولید و طراحی محصول و بازاریابی میتواند از بستر دانش بنیان و فناوری‌های نوین استفاده کند.
این مسئول با بیان این که وضعیت گردشگری ومیراث هم مانند صنایع دستی است، گفت: با توجه به این که شعار سال نیز بر مبنای دانش بنیان است باید از روش‌های سنتی به سمت روش‌های نوین پیش برویم و در زمینه‌های متعدد مانند اقامت و تولید و تورهای گردشگری ازروش‌های نوین استفاده کنیم.
وی با باین این که توسعه دانش بنیان توجیه اقتصادی را در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزایش می‌دهد، گفت: باید با علم دانش بنیان ظرفیت‌های موجود را نیز تکمیل کنیم از طرفی باید شرکت‌های تخصصی را نیز به کار بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *