تبلیغ کالای ارزان قیمت ترفند مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان

لینک کوتاه
مجرمان سایبری

سرپرست پليس فتا استان يزد‌ گفت: يکي از شگردهاي مجرمان سايبري براي کلاهبرداري از شهروندان انتشار آگهي‌هاي جعلي تحت عنوان فروش کالا و اجناس ارزان‌ قيمت در سايت‌هاي آگهي ‌پذير و حتي فروشگاه‌هاي آنلاين است.

به گزارش طلوع یزد به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “حسن ابوالحسینی” اظهار داشت: مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی و انجام تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های آگهی پذیر با روش‌های مختلف از قبیل هدایت کاربر به صفحات درگاه جعلی بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی، دریافت وجه و عدم ارسال کالا و یا ارسال کالای معیوب، کم کیفیت و نظایر آن هستند.
وی با بیان اینکه فریب آگهـی‌های اغـوا کننده و قیمت‌های پایین کلاهبرداران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را نخورید، افزود: مجرمان سایبری با ثبت آگهی‌های سوری با قیمت بسیار پایین و وسوسه‌انگیز در سایت‌های خرید و فروش یا کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با جلب اعتماد قربانیان خود آنان را فریب داده و درخواست واریز وجه به عنوان بیعانه برای رزرو اجناس را می‌کنند.
این مقام انتظامی ادامه داد: بعد از واریز وجه از سوی شهروندان ضمن اینکه هیچ کالایی برای آنها ارسال نمی‌شود، دیگر شما تبلیغات آن کالا را نمی‌بینید و فروشنده دیگر پاسخگوی تماس‌های فرد نیست و یا کالای بی‌کیفیت را برای خریداران ارسال می‌کند.
سرپرست پلیس فتا استان یزد‌ با اشاره به اینکه شهروندان در خرید‌های آنلاین قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه‌شده فروشنده اقدام به واریز وجه نکنند و حتی‌الامکان واریز وجه کالا را به زمان دریافت کالا موکول کنند، تأکید کرد: خرید از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی بهترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی است.
این مقام انتظامی یادآور شد: به سادگی فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغوا کننده کلاهبرداران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را نخورید، پیش از رویت و دریافت کالا مبلغی تحت عنوان بیعانه پرداخت نکنید، حتما درباره صحت هویت فرد آگهی‌دهنده بررسی‌های لازم را صورت دهید و بعد از دریافت کالا و اطمینان از صحت و اصالت کالا اقدام به پرداخت وجه کنید.
سرپرست پلیس فتا استان یزد خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *