رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

بودجه هر شهرستان باید در اختیار فرمانداران قرار گیرد نه در مرکز استان تصمیم‌گیری شود/ تاکنون 130 دستور از وزیر گرفتیم ولی متأسفانه 50 درصد آن محقق شده است

لینک کوتاه

دکتر جوکار با بیان اینکه بودجه هر شهرستان باید در اختیار فرمانداران قرار گیرد نه در مرکز استان تصمیم‌گیری شود، گفت: تاکنون 130 دستور از وزیر گرفتیم ولی متأسفانه 50 درصد آن محقق شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس

بودجه هر شهرستان باید در اختیار فرمانداران

به گزارش طلوع یزد، دکتر محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در جمع شهرداران یزد، دهیاران و اعضای شورای شهر با تاکید بر اینکه مسئولان کشور باید احساس همدلی داشته باشند تا در سایه این اتفاق بتوان مشکلات کشور را مرتفع کرد، گفت: ما نباید نسبت به یکدیگر جبهه متقابل داشته باشیم و من به عنوان نماینده مجلس، خدمتگزار مردم هستم و باید این احساس در بین مردم شکل گیرد که بالاتر از آنها نیستم.

وی اضافه کرد: بحث تعامل با مردم را باید تسهیل کنیم تا آنها براحتی بتوانند دغدغه‌ها و مشکلاتشان را با ما به عنوان یک خدمتگزار در میان بگذارند و ما نیز با اهتمام جدی در جهت رفع آن تلاش کنیم.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با بیان اینکه مردم نسبت به تبعیض‌ها نگرانی و دغدغه دارند، عنوان کرد: مردم نسبت به تبعیض در خدمت‌رسانی و توزیع امکانات در مناطق مختلف شهر گلایه‌مند هستند که این مسئله در نمای نزدیک محلات هم به‌خوبی مشخص است.

جوکار توزیع امکانات به‌صورت عادلانه در سطح شهر را یکی از اولویت‌های مسئولان دانست و اذعان داشت: برای توزیع امکانات تفاوتی بین اقشار مختلف مردم نیست و همه به شکل یکسان از آن باید بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: در بحث حکمرانی برای حل مشکلات کشور می‌توان از نظرات و ایده‌های مردم بهره برد و آنها را وارد عمل کرد و وقتی از حکمرانی مردمی سخن می‌گوییم، چه در شهر و چه در روستا نیازمند مدیریت یکپارچه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که مدیریت یکپارچه شهری نداشته باشیم و شوراها جایگاه واقعی خود را پیدا نکنند به‌جایی نخواهیم رسید، اضافه کرد: الان با پدیده زمین‌خواری در برخی از نقاط مواجه هستیم، اگر نماینده دولت دهیار است باید اختیار به این شخص داده شود تا بتواند در مقابل این پدیده مقابله کند ولی متأسفانه در حال حاضر این اختیار را ندارد.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس افزود: بسیاری از اموری که دولت در شهرها تصدی‌گری می‌کند اصلاً نیاز نیست و باید به شهرداری‌ها، شوراها و دهیاری‌ها اختیار بدهیم تا بتوانند فعالیت کنند.

جوکار در ادامه با بیان اینکه در بخش دولتی هزینه بالا و بهره‌وری پایین است، اذعان داشت: اما بخش خصوصی بالعکس بوده و هزینه‌ها کم و بهره‌وری بالایی دارد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، گفت: در این دوره نمایندگی، جلساتی را با وزرای دولت جهت بیان مشکلات فرمانداران، بخشداران و دهیاران برگزار کردیم که تاکنون 130 مورد دستور گرفتیم ولی متأسفانه از این تعداد تنها 50 درصد آن عملیاتی شده و مابقی آن روی کاغذ مانده که نیازمند عزم جدی جهت پیگیری از مدیران مرتبط دارد تا به سرانجام برسد.

وی با تاکید بر اینکه بودجه هر شهر باید در اختیار فرماندار قرار گیرد، اذعان داشت: اصلاً معنا ندارد که بودجه در استان باشد و برای شهرستان تصمیم‌گیری شود.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس در خصوص مشکلات ایجاد شده از سوی معادن برای مردم، گفت: بیشتر جاده‌های استان یزد تحت کنترل معادن قرار گرفته و اکثر کشته‌ها و تصادفات مربوط به معادن است؛ با این تفاسیر اگر از 15 درصد حقوق دولتی معادن هیچ اعتباری به یزد اختصاص داده نشود که بی‌عدالتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *