دویست و هشتاد وسومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد برگزار شد

لینک کوتاه

دویست و هشتاد وسومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با موضوع قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در محل فرمانداری یزد برگزار شد.

به گزارش طلوع یزدبه نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش ناحیه یک، فرماندار شهرستان یزد ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه آموزش و پرورش گفت: اهمیت عدالت در آموزش قابل قیاس با هیچ کالا یا خدماتی نیست زیرا اولین مکانی که فرد بعد از خانواده با آن مواجه می شود مدرسه و نظام تعلیم وتربیت است.
“سید محمدرضا مدرسی” عدم وجود تبعیض در جامعه را ضروری دانست و افزود: در صورتی که عدالت تربیتی و آموزشی در جامعه اسلامی ایجاد نشود باعث بروز مشکلات زیادی در فرهنگ و محیط مدرسه برای دانش آموزان می شود.
وی بیان داشت: عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی باید برای همه دانش آموزان در هر سطح از زندگی وجود داشته باشد زیرا عدم وجود آن در ازدواج، خانواده، کار و… تاثیر خواهد گذاشت.
“مدرسی” برای حل عدالت تربیتی و آموزشی در مدارس اظهارکرد: باید به این مساله دید واقع بینانه داشت و همه مسئولین دغدغه ی این فعالیت را داشته باشند.
در ادامه “حبیب فکوری” مدیر آموزش و پرورش و دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان نهاد مردمی و تربیتی در همه جای کشور حضور دارد، گفت: در تمام خانواده‌ها افرادی هستند که با آموزش و پرورش پیوند دارند در همین راستا این قرارگاه شکل گرفته تا بتواند در زمینه‌ی کمبودها به آموزش و پرورش کمک رسانی کند.
وی به وظایف قرارگاه جهادی اشاره کرد و شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، تجهیزات اولیه آموزش و پرورش را نام برد.
“فکوری” افزود: نقش اصلی این قرارگاه نیازسنجی، امکان‌سنجی، تنظیم‌گری، تسهیل‌گری مدیریت درون آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت‌های سایر نهادها و سازمان‌ها برای عدالت تربیتی در مناطق محروم و کم برخوردار است.
همچنین در این جلسه “نژادحسینیان” مشاور مدیر کل و دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در استان، این فعالیت را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: مجموعه آموزش و پرورش بسیار گسترده با موضوعات متنوع است و وجود مشکلات متعدد در آموزش و پرورش باعث شده تا شکاف آموزشی به وجود بیاید.
وی بیان داشت: بحشنامه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش با این موضوع به استان ها ابلاغ شده است که 21 دستگاه عضو این کارگروه است و این نشان دهنده اهمیت عدالت تربیتی و نصیب برابر اموزشی است.
“نژادحسینیان” شهرستان یزد را متفاوت دانست و افزود: وجود مناطق کم برخوردار و وجود مناطق برخوردار در این شهرستان، باعث اختلاف طبقاتی بین مردم شده است و همت مسئولین محترم می تواند به حل این اختلاف و رعایت عدالت تربیتی و آموزشی شود.
وی کارگروه های این طرح را بیان نمود و گفت: برای به نتیجه رسیدن، بهتر است این کارگروه ها هر ماه در نواحی و مناطق برگزار شود و بعد از نیاز سنجی، در شورای آموزش و پرورش شهرستان مطرح و به مرحله اجرایی شدن هدایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *