با صدور پیامی؛

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» را تبریک گفت

لینک کوتاه
عزیزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به مناسبت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به مناسبت 24 آبان، در پیامی روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» را به کتابداران، کتابخوانان و همه دست‌اندرکاران و تلاش‌گران عرصه کتاب استان تبریک گفت.

متن پیام تبریک معاون استاندار یزد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز کتابخوانى و علم‌‏آموزى، نه تنها یک وظیفه ملى، که یک واجب دینى است. «امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)»

تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی‌توان توسعه و رشد همه‌جانبه جامعه را بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد. بنابراین کتاب و کتاب‌خوانی، از مقوله‌های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می‌رسد.

پدید آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه‌های مهم اولیای دین است و بر همین اساس امام صادق علیه‌السلام به مفضل بن عمر فرمودند: «دانش خود را بنویس و آن را در میان برادرانت منتشر ساز»

کتاب، محصول تجربه‌های بشری و خلاقیت‌های ذهنی و آموخته‌های دراز مدت انسان است و به گسترش دانش کمک می‌کند و به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل‌های آینده ماندگار می‌شود البته بر هیچ کس پوشیده نیست که سهم کتاب در انتقال دانش‌ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.

این‌جانب روز و  هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار را به اهل قلم، نویسندگان، کتاب‌داران، کتاب‌خوانان و همه دست‌اندرکاران و تلاش‌گران عرصه کتاب استان دارالعلم یزد تبریک و تهنیت عرض نموده، امیدوارم با همت و تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی همه مسئولان، علاقه‌مندان، نخبگان و اندیشه‌ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن روزافزون فرهنگ کتاب‌خوانی و تکریم و پاس‌داشت اهالی کتاب و فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی باشیم.

گفتنی است، در تقویم رسمی کشورمان، روز 24 آبان‌ماه، سالروز رحلت مفسر بزرگ قرآن کریم، آیت‌الله علامه سید محمدحسین طباطبایی، به عنوان روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نامگذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *