رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد:

انجمن‌های علمی؛ مهم ترین و بنیادی ترین نهاد هر دانشگاه است

لینک کوتاه

دکتر دهقانی گفت: مهم ترین و بنیادی ترین نهادی که می تواند دانشگاه را به قله بزرگ خود برساند انجمن‌های علمی هستند که این بذر مهم در دل باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوانی است که چشم امید ما هستند برای اینکه این دانشگاه را به دانشگاه تراز ایران بزرگ برساند.

به گزارش طلوع یزد، نشست راهبری و هم اندیشی انجمن های علمی دانشجوئی دانشگاه آزاد استان یزد با حضور دکتر «محمد مهدی جوکار» مدیرکل توان افزایی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی کشور، دکتر «محمدرضا دهقانی اشکذری» ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد یزد ، دبیران انجمن های علمی ، اساتید مشاور انجمن علمی و رؤسای باشگاه های پژوهشگران جوان و نخبگان استان یزد، در سالن کنفرانس شهید سلیمانی واحد یزد برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این نشست اظهار داشت: مهم ترین و بنیادی ترین نهادی که می تواند دانشگاه را به قله بزرگ خود برساند انجمن‌های علمی هستند که این بذر مهم در دل باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوانی است که چشم امید ما هستند برای اینکه این دانشگاه را به دانشگاه تراز ایران بزرگ برساند.

وی تأکید کرد: ما در حوزه مهارت‌های نرم مشکل داریم ولی در حوزه مهارت سخت به شدت موفقیم و در کشور معضلات را حل می کنیم درحالی که در مسائل نجوم، هسته ای و غیره قوی هستیم ولی در حوزه مهارت نرم ضعیف هستیم. باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و انجمن‌ها بهترین جایی است که بچه ها با تیم سازی و خلاقیت یک ارتباط مؤثر را دارند و از این جهت جایگاه مهمی دارد.

وی، ادامه داد: اگر در دنیا ادعای تمدن و ادعای کشور آباد را داریم با سابقه تاریخی که همه ما به آن افتخار می کنیم نباید گذشته خود را نیز فراموش کنیم زیرا ملتی که گذشته اش را فراموش کند آینده درخشانی نخواهد داشت.

دکتر دهقانی گفت: ما در مسیر پیشرفت ابزاری جز علم نداریم، از سخن حضرت علی (علیه السلام) که می فرماید«علم سلطان قدرت است» تا همه پژوهشگران عالم که به این نکته اعتراف دارند که علم مهمترین ابزار توسعه است و اینجا در دانشگاه جای علم است. ما معتقدیم علمی علم نافع است که منجر به خلق ارزش شود و در حال حاضر ارزش ها متنوع هستند و علمی که فقط منجر به مدرک باشد نقض علم است.

وی با اشاره به سند تحول دانشگاه آزاد که سال گذشته رونمایی شد، گفت: در پنج ساله آینده تحول و تعالی را داریم تا دانشجویان را توانمند کنیم.

دکتر دهقانی، یکی از چرخش های مهم دانشگاه آزاد بر اساس طرح تحول را چرخش از آموزش های حافظه محور به به سمت یادگیری های تعالی بخش اشتغال محور و مهارت ورزی بیان کرد و افزود: بعضی دوره‌های که یزد با همت دوستان در این چند ماه برگزار شد کلاً به سمت کاربردی شدن است.

دکتردهقانی، یکی از مزایای طرح پیوند دانشگاه با صنعت را استفاده از امکانات بخش صنعت برای یادگیری دانشجویان دانست و افزود: اکنون با هفت کارگاه قرارداد داریم که از ترم اول دانشجویی هر رشته که هست در محیط واقعی خودش و زیر نظر استاد کار دروس اولیه و مهارت ها را یاد بگیرد.

وی، خاطر نشان کرد: ما این انجمن‌های علمی را مرکز آموزش علمی می‌دانیم که منجر به خلق ارزش می شود و ارزش امروز مهارت و توانمندسازی است. محصول دانشگاه پول و مدرک نیست بلکه محصول دانشگاه انسان کامل و ماهر است و این که گفتیم مهمترین رکن این حرکت را انجمن می دانیم تعارف نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *