رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

آمار مهاجرین و اتباع در ایران بیش از جمعیت 73 کشور دنیاست/ متاسفانه حتی سامانه ای برای اطلاعات اتباع نداریم

لینک کوتاه
جوکار

دکتر جوکار با اشاره به اینکه متاسفانه حتی سامانه ای برای اطلاعات اتباع نداریم، گفت: آمار مهاجرین و اتباع در ایران بیش از جمعیت 73 کشور دنیاست.

به گزارش طلوع یزد، دکتر محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در صحن علنی مجلس با محکوم کردن اقدام رئیس جمهور فرانسه، گفت: نشست این رئیس جمهور با یک عجوزه در جهت مقابله با جمهوری اسلامی بود ولی خودشان به این مسئله آگاهی دارند که فتنه آنها در کشور با شکست مواجه شده و اینها احمق های تاریخی هستند که درس و عبرت از تاریخ نمی گیرند.
نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس عنوان کرد: همانگونه که تاریخ نشان داده، روسای جمهور آمریکایی ها نابود می شوند ولی جمهوری اسلامی ایران همیشه با اقتدار به مسیر پیشرفت خود ادامه می دهد.

آمار مهاجرین و اتباع در ایران بیش از جمعیت 73 کشور دنیاست

جوکار در توضیح طرح تاسیس سازمان ملی اقامت، عنوان کرد: قانون اقامت مربوط به سال 1310 شمسی بوده که هیچ گونه کارآمدی در حوزه اقامت ندارد، امروز بیش از 5 میلیون نفر مهاجر و اتباع خارجی در کشور داریم و 73 کشور دنیا آمار جمعیتیشان کمتر از 5 میلیون نفر است، با نگاه به این آمار می توان دریافت که چه باری بر کشور تحمیل می کند.
وی ادامه داد: این مهاجرین از یارانه های پنهان ما استفاده می کنند، مالیات و عوارض نمی دهند، بسیاری از اشتغالات را بدون اینکه تاثیری بر تولید ناخالص ملی داشته باشند، اشغال کرده اند؛ خرده فرهنگ هایی توسط این مهاجرین و اتباع وارد کشور ما شده و متاسفانه بر فرهنگ اصیل کشور تاثیر گذاشته، امروز اگر بخواهیم این موضوع را مدیریت کنیم، راه آن چیست؟
نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس گفت: طرح ساماندهی اتباع خارجی در کمیسیون امور داخلی کشور و شورهای مجلس داشتیم، دولت محترم نیز لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت را ارائه کرد و این طرح و لایحه با هدف ساماندهی اتباع تحت عنوان سازمان ملی مهاجرت با یکدیگر ادغام شد.
جوکار اظهار داشت: بحث این است که اقامت را ساماندهی و یک قانون مناسب در این خصوص داشته باشیم و این مشکلاتی که برای کشور در حوزه های فرهنگی، امنیتی پایان دهیم.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با ابراز تاسف از اینکه سامانه ای برای جمع آوری اطلاعات فردی اتباع در کشور نداریم، گفت: 25 دستگاه متولی امر اتباع و مهاجرین در کشور هستند ولی چه اقدامی کردند؟ الان در حوزه های انتخابیه به واسطه مشکلاتی که اتباع و مهاجرین ایجاد کرده اند شاهد اعتراضاتی از سوی مردم هستیم.
جوکار با بیان اینکه امروز در دنیا بحث مهاجرت، بحث اصلی است، گفت: دنیا در راستای مقاصد سیاسی و منافع خود مهاجر می پذیرد ولی ما بدون توجه به این مسائل، به راحتی مهاجر می پذیریم و آنها از یارانه ها و خدمات کشور بدون اینکه خروجی داشته باشند، استفاده می کنند.
وی افزود: همه دستگاه ها در کمیسیون حضور و پیشنهادات خود را در این خصوص مطرح کنند و ما نیز بی تفاوت نخواهیم بود و حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *