جلسات رسیدگی به اتهامات دستگیر شدگان اغتشاشات، مبتنی بر جهاد تبیین باشد

لینک کوتاه
دهشیری

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: جلسات رسیدگی به محکومین اغتشاشات اخیر باید تبیین محور، مستند و مستدل باشد.

به گزارش طلوع یزد، غلامعلی دهشیری در نشست فصلی دادستان های استان با اشاره به آغاز روند رسیدگی به پرونده های متهمان اغتشاشات اخیر گفت: دادستان ها در جلسات رسیدگی تنها به بررسی اتفاقات و صدور کیفر خواست اکتفا نکرده و بنا به تاکید مقام معظم رهبری، با ریشه یابی آسیب های اجتماعی جهاد تبیین را سر لوحه این جلسات قرار دهند.
وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر یک پدیده ساده نبود تصریح کرد: در جریانات اخیر عوامل بسیاری در سازمان اغتشاشات نقش داشت که سازمان بسیج کننده ، سازمان مقابله با حافظان نظم و امنیت، سازمان امکان و لجستیک وسازمان ارتباطات از موثرترین بخش های سازمان اغتشاشات بود.
دهشیری اظهارداشت: دشمن در اغتشاشات اخیر تمام تجربیات خود در اغتشاشات قبلی را به کار گرفت تا نظام را ساقط کند و در این راستا با شعار زن، زندگی، آزادی شروع و به شعار سنگ اغتشاش و قربانی رساند و در این مسیر هرآنچه در حوزه رسانه و عوامل نفوذی و کف خیابان داشت به میدان آورد.
وی با بیان اینکه مهمترین راهبرد دشمنان در اغتشاشات اخیر، بمباران رسانه ای با تولید محتواهای دروغ و انتشار گسترده آنها بود اضافه کرد: دشمنان در این مسیر از نمادهای مختلف اعتراضی جهت اکثریت نمایی اقدامات خود استفاده کردند.
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: سازمان اغتشاشات با به کار گرفتن جنگ ادراکی و انتشار تصاویر فیلم های نیروهای نظامی و انتظامی به دنبال پروژه شرمگین ساختن و بیرون راندن آن ها از صحنه بود و اگرتدابیر فرماندهی، ایمان قوی نیروی های امنیتی و انتظامی نبود قطعا طرح ایجاد شکاف بین این نیروها، مردم و حاکمیت موثر واقع می شد.
وی افزود: اگرچه بخشی از این اغتشاشات توسط نیروی های امنیتی شناسایی شده و این فتنه کنترل و مهار شد، اما چند لایه بودن و ابعاد مختلف آن موجب وورد خسارت ها و هزینه هایی برای اموال عمومی و مردم شد.
دهشیری تصریح کرد: سوختن اکثر مهره های نفوذی، شناسایی جاسوسان، افزایش انسجام واتحاد در بین نیروی های نظامی و انتظامی کشور، ایجاد انسجام در جامعه، ضرورت توجه به توسعه پیام رسان های داخلی، حمله سپاه به حزب کومله از مهمترین دستاوردهای اغتشاشات اخیر برای نظام بود.
وی با بیان اینکه عمل تروریستی شیراز به خوبی بیانگر هدف نهایی دشمنان این نظام بود، افزود: اگرچه از دست دادن نیروهای بسیجی ، انتظامی و سپاهی برای کشور سخت است اما قطعا نهال این انقلاب با این خون ها بیمه و بارور خواهد شد.
دهشیری گفت: در این جنگ ادراکی باید به فکر برنامه هایی جهت بازگشت نوجوانان و جوانان فریب خورده به دامن نظام و انقلاب بود چراکه قطعا بسیاری از آنها تحت تاثیر هجمه های رسانه ای دشمنان قرار گرفته اند.
رئیس کل دادگستری استان یزد اظها رداشت: باید با هوشیاری لازم از روزمه سازی کاذب برای عده ای غرب گرا پرهیزکرد و با برنامه ریزی مدون و هدفمند به دنبال جذب آسیب دیدگان حودث اخیر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *