آنفلوآنزا در یزد 7 قربانی گرفت

لینک کوتاه
آنفلونزا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از فوت 7 نفر در یزد به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا خبر داد.

به گزارش طلوع یزد،دکتر میرزائی اظهار داشت: در رصد روزانه بیماران مراجعه کننده در هفته های اخیر شاهد افزایش موارد بستری و سرپایی مبتلایان به انفولانزا در استان بوده ایم که در مقایسه با سال قبل موارد مثبت انفولانزا در استان افزایش قابل توجهی داشته است.
وی از افزایش 27 نفر مبتلای دیگر به جمع آنفلوآنزایی‌های استان طی مدت ۲۴ ساعت خبر داد و افزود: تا روز نهم آبان ماه، آمار مبتلایان 377 نفر بود که این رقم تا روز دهم همین ماه به 404 نفر رسید.
رئیس مرکز بهداشت استان یزد گفت: متاسفانه تاکنون 7 نفر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده اند.
دکتر میرزائی ادامه داد: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با علائم شبیه به سرماخوردگی از جمله تب ناگهانی، گلودرد، سردرد و سرفه ظاهر می شود و توصیه کرد: همشهریان از مصرف خودسرانه انتی بیوتیک جدا خودداری کنند و در صورت بروز علائم به پزشک مراجعه و داروی متناسب با بیماری را دریافت کنند.
وی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در مراکز اموزشی ، شست و شوی مداوم و مکرر دست ها با اب و صابون و نوشیدن مایعات فراوان را از عمده راه های پیشگیری از این بیماری بیان کرد و افزود: افراد در صورت علائم دار بودن از حضور در اماکن عمومی، محل کار و مراکز اموزشی خودداری کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به افراد در معرض خطر از جمله افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت، آسم و فشار خون و همچنین افراد دارای چاقی مفرط توصیه کرد با نظر پزشک معالج به داروخانه‌ها مراجعه کرده و واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.
وی تاکید کرد: افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، کادر بهداشت و درمان، خانم های باردار ، سالمندان اسایشگاه ها و جانبازان و ایثارگران برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به مراکز بهداشتی در سطح استان یزد مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *