مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد:

اتمام اجرای کاداستر در میبد نیازمند همکاری همه دستگاههاست

لینک کوتاه

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به اینکه ورودی و خروجی مراجعین به واحد ثبتی میبد بالاست ، گفت: با توجه به ارزش بالای ملک ، ظرفیت صدور اسناد مالکیت کاداستری در میبد زیاد است.

به گزارش طلوع یزد، مهدی اقبال در جلسه قرارگاه حدنگاری شهید سردار سلیمانی شهرستان میبد اظهار داشت: اصل جریان هویت سازی و مستندسازی و اجرای کامل قانون کاداستر بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه جزو وظایف قانونی دستگاه‌هاست که بعد از آن با دستور ریاست قوه قضائیه ، قرارگاه ملی در سطح کشور و در سطح استانها به ریاست استاندار و با مدیریت فرمانداران در شهرستان‌ها تشکیل شد.

وی افزود: در حوزه اجرای کاداستر اراضی کشاورزی که اولویت امسال است با توجه به تأمین هزینه ها ، نیازمند تبلیغ و اطلاع رسانی مسئولان محلی بویژه ائمه جمعه و جماعات ، بخشداران، دهیاران و شوراها هستیم.

وی تصریح کرد : خوشبختانه با مدیریت جدید امور اراضی ، تحولات خوبی در این حوزه شاهد هستیم به گونه ای که رتبه برتر کشور را در آرای کمیسیون رفع تداخلات داریم.

مدیرکل ثبت اسناد یزد با بیان اینکه شهرستان میبد ، خاستگاه املاک زیادی است ، گفت: باید فراتر از تکالیف و اهداف تعیین شده عمل کرده و تمامی روستاهای شهرستان را مستندسازی کنیم که راهکار آن استفاده از ظرفیت‌های موجود اعتباری و همکاری تمامی دستگاه‌هاست.

اقبال با اشاره به لزوم صدور و تعویض سند مالکیت اراضی و املاک دولتی از جمله توسط اوقاف ، آموزش و پرورش ، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی اضافه کرد: دهیاران و شوراها باید از ظرفیت تعویض رایگان اسناد مالکیت روستایی استفاده کرده و با جمع آوری اسناد دفترچه‌ای مردم در این خصوص اقدام کنند.

وی مستندسازی و صدور اسناد کاداستری را زمینه ساز کاهش حدود ۷۰ درصدی پرونده های قضایی که مرتبط با مشکلات اراضی و املاک است دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا، استفاده از ظرفیت قانون ساماندهی برای شهرهای زیر ۲۵هزار نفر ، استفاده از ظرفیت نهضت ملی تولید مسکن، استفاده از ظرفیت مصوبه خرد شدن اراضی کشاورزی و استفاده از ظرفیت مصوبه اخیر راه و شهرسازی درباره اراضی ملی در تصرف مردم با همکاری بخشداران، دهیاران و شوراها ضروری است.

فرماندار میبد هم در این جلسه اظهار داشت: عزم سازمان ثبت اسناد و املاک و سایر سازمان ها و وزارتخانه ها و تسهیل قوانین مرتبط با سند مالکیت ، زمینه ساز افزایش اعتماد مردم است.

سیدجمال سجادی پور یکی از مشکلات موجود را موات اعلام کردن برخی نقاط شهری اعلام کرد و افزود : برای حل این مشکل و به عنوان یکی از راه‌های اعتمادسازی ، باید همه دستگاههای شهرستان از فرصت هویت سازی املاک و کاداستر ، نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی کامل و همه جانبه در خصوص اجرای قانون کاداستر تصریح کرد: نگاه مدیران باید در مسیر حل مشکلات و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای تعویض اسناد مالکیت کاداستری با جلسات و پیگیری های مستمر باشد.

فرماندار میبد خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی همچون نظام مهندسی کشاورزی ، رصد کار و پیشرفت آن توسط بخشداران و دهیاران در روستاها و پیگیری مستمر اجرای کاداستر و تعویض اسناد دفترچه‌ای توسط شهرداران و استفاده از فرصت تخصیص اعتبارات جهت اجرای کامل کاداستر را خواستار شد.

در ادامه جلسه علیرضا حسین بیگی رئیس دادگستری شهرستان میبد ، محمدرضا هوشمندزاد رئیس اداره کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد و رسول حیدری مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد مباحثی درباره وضعیت پرونده‌های حقوق ثبتی و ملکی ، وضعیت اجرای قانون کاداستر در کشور ، استان و شهرستان میبد و وضعیت کاداستر اراضی کشاورزی شهرستان میبد ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *