مسائل شرکت های دانش بنیان به صورت مصداقی حل می شود

لینک کوتاه
شرکت های دانش بنیان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد گفت: امیدواریم با برگزاری این رویدادها و پیدا کردن طرفین عرضه و تقاضا منجر به افزایش توان استان و جایگاه استان در حوزه فناوری همچنین منجر به ایجاد اشتغال ثابت برای فارغ التصحیلان و مهاجرت معکوس و ماندن نخبگان در استان شود.

به گزارش طلوع یزد، محمد علی شاه حسینی در جمع خبرنگاران اولین رویداد ملی تا ثریا  افزود: این رویداد با نگاه نامگذاری سال و توجه ویژه به حوزه دانش بنیان و فناوری و بهم رسانی و جلب و جذب حمایت های مالی شرکت های بزرگ در سطح کشور، معرفی استعدادها و ظرفیت های استان برگزار می شود.
شاه حسینی در مورد حمایت از شرکت های دانش بنیان یزد گفت: برنامه مدون و مشخصی برای دیدار و ملاقات چهره به چهره با شرکت های دانش بنیان به صورت هفتگی داریم و این شرکت ها به طور مشخص و مصداقی مشکلات خود را با استاندار مطرح می کنند.
وی ادامه داد: در جلسات یزدنوین نیز با توجه به اولویت بندی مسائل شرکت های دانش بنیان، در زمینه مجوزها، مالیات، فروش و …. رفع این مسائل در دستور کار قرار گرفته است.
او افزود: سال گذشته از محل تبصره ۱۸ بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به نخبگان و شرکت های دانش بنیان پرداخت شد که این میزان از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که این افزایش چند برابر به معنای حمایت از شرکت های دانش بنیان است
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد از افزایش پنج برابری پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان یزد در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ خبر داد.
شاه حسینی با اشاره به سیاست های استان یزد در زمینه نوآوری و فناوری گفت: استان یزد در بسیاری از مولفه ها جزو سرآمدان کشور است اما در حوزه نوآوری و فناوری نتوانسته ایم به جایگاه شایسته استان یزد دست پیدا کنیم.
وی افزود: در شرایطی که دانش آموزان ما نزدیک به سه دهه رتبه اول کنکور را در کشور کسب کرده اند، شاهد مهاجرت نخبگان از استان هستیم و ریل گذاری اشتغال استان یزد طی سالها در حوزه صنعت بوده است.
شاه حسینی ادامه داد: ریل گذاری انجام شده در دهه های گذشته در یزد، صنعتی و معدنی بوده است و اگر این حوزه با حوزه دانش بنیان عجین شده بود، اتفاقات خوشایند بسیاری در استان رقم می خورد.
او افزود: توجه لازم به حوزه فناوری نشده که اگر اینگونه بود، امروز اشتغال فارغ التحصیلان، دغدغه مدیران استان نبود.
وی بیان کرد: رهبری امسال با نامگذاری که داشتند، ریل گذاری را به سمت دانش بنیان ها بردند و خوشبختانه با نگاهی که در مدیران ارشد استان وجود دارد، فضا برای توسعه فناوری و نوآوری در یزد فراهم شده و سند تحولی استان با عنوان یزدنوین نیز در همین راستا تدوین شده است.
شاه حسینی عنوان کرد: ۱۴ کار ویژه و اولویت مهم در قالب یزدنوین برای استان یزد تعریف شده که در همه این اولویت ها، توجه جدی به خلاقیت، جوانان، نوآوری، علم روز در رشته های مختلف صورت گرفته است.
معاون استاندار یزد ادامه داد: این رویدادها نیز قرار است با همین هدف برگزار شود و در مجموعه سپاه و بسیج نیز رویدادی با عنوان «تا ثریا» تعریف شده است.
وی افزود: از آنجا که شرکت های دانش بنیان ضمانت نامه نداشتند در زمینه تضمین ها با مشکل مواجه بودیم اما دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف بسته حمایتی برای حمایت از دانش بنیان ها تعریف کردند و وظایف هر دستگاه در این زمینه مشخص شد که بخشی از مشکلات تسهیلاتی دانش بنیان ها نیز با این اقدام حل شد.
شاه حسینی افزود: طرح احمدی روشن نیز با محوریت حمایت از دانشجویان نخبه و در راستای حل مسائل استان اجرا شد که در قالب این طرح، به شرکت کنندگان بین ۱۲۵ تا ۳۰۰ میلیون تومان در سال پرداخت می شود که سال گذشته ۴۰ نفر و امسال بیش از ۳۰۰ نفر در این طرح شرکت کردند.
وی اظهار داشت: گرچه این طرح اشتغال دائمی نیست اما گامی در جهت رفع مشکلات مقطعی و حمایت از نخبگان است.
شاه حسینی تاکید کرد: یکی از مطالبات بر حق حوزه نخبگانی یزد، ورود صنایع به بحث نوآوری و فناوری است که در این راستا هزار میلیارد تومان در سطح کشور اعتبار تعریف شد که ۵۰۰ میلیارد تومان آن به یزد اختصاص یافت.
سرهنگ علی نوری زاده معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر نیز گفت: ۵۹ طرح برتر فناور به دبیرخانه ارسال شده و برآورد این طرح ها هزار و ۵۰ میلیارد تومان است که امیدواریم هم تعداد طرح ها و هم سرمایه گذاری و هم حمایت های مالی شرکتها افزایش پیدا کند و شاهد پیوند مبارک حوزه صنعت و فناوری و ارتقاء رتبه استان در این زمینه باشیم.
وی افزود: در راستای بیانیه گام دوم، مجموعه سازمان بسیج طرحی را به عنوان اعتلای بسیج طراحی کرد که این طرح مطابق با بندهای گام دوم انقلاب بود.
نوری زاده ادامه داد: در بند اول گام دوم، بحث علم و فناوری مطرح بود و قرارگاهی نیز به این منظور تشکیل شد که این قرارگاه همه ظرفیت های
بسیج را برای ارتقاء علم و فناوری پای کار آورد.
وی با اشاره به مزیت های این قرارگاه بیان کرد: تمام ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد را با نگاه بسیجی و کار جهادی پای کار علم و فناوری آوردیم و جریان سازی در حوزه علم و فناوری از دیگر اهداف تعیین شده در این قرارگاه است.
او با اشاره به اینکه رویداد ملی تا ثریا، رویداد سرمایه گذاری بر طرح های برتر فناور یزد است، افزود: این رویداد بر اساس برنامه تحولی استان به عنوان یزدنوین اجرا می شود.
وی گفت: امیدواریم با برگزاری این رویدادها بتوانیم به جایگاه پیش بینی شده در حوزه علم و فناوری در سطح کشور و دنیا دست پیدا کنیم و بتوانیم اهداف کلان نظام را به درستی دنبال کنیم.
گفتنی است: رویداد ملی تا ثریا چهارشنبه ۱۱ابان در دانشگاه یزد برگزار می شود

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *