ارائه ۵۸ ایده برای جذب سرمایه‌گذار به جشنواره “تا ثریا” در یزد

لینک کوتاه

رییس کمیته سرمایه گذاری و سرمایه پذیری افزود: از طرف دیگر در این رویداد تاکنون 58 طرح برای جذب سرمایه‌گذار ارائه شده که شاید تنها تعدادی از آنها موفق به جذب سرمایه‌گذار شوند و مابقی طرح‌ها باقی بماند که با مراجعه به بخش‌های دیگر بتوانند نسبت به اجرای طرح خود اقدام کنند.

محمد سپهر رئیس صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در جمع خبرنگاران در نشست خبری کمیته سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری رویداد ملی “تا ثریااز ارائه ۵۸ ایده برای جذب سرمایه‌گذار به این جشنواره خبر داد و افزود: رویدادهای مرتبط با توسعه و فناوری باید افزایش یابد.
او با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در دو حوزه امکان‌پذیر است، ادامه داد : نوع نخست این موضوع نیازهای فناورانه‌ای است که در صنعت وجود دارد و قسم دوم آن مربوط به افرادی است که قصد سرمایه‌گذاری برای رفع این نیاز را دارند.
وی گفت: این رویداد در هر دو این موارد برنامه‌ریزی انجام داده و تلاش شده که ضمن معرفی نیازهای فناورانه، اقدامات لازم در حمایت ازسرمایه‌گذاران را انجام دهد.
رئیس صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در ارتباط با اینکه این رویداد موازی‌کاری با اقداماتی که برخی دیگر از نهادها از جمله پارک علم و فناوری انجام می‌دهند گفت: با توجه به گستردگی بسیار بالایی که در حوزه‌های فناورانه و دانش‌بنیان وجود دارد هرچقدر هم کار در حوزه‌های مختلف مرتبط با این موضوع انجام شود قطعا باز هم جای کار فراوانی وجود دارد
او. گفت: با توجه به اینکه فعالان حوزه فناوری و دانش‌بنیان نیاز به بازاریابی و معرفی توانمندی‌های خود دارند، در صورتی که این مهم به خوبی انجام شود، حرکت بسیار خوبی در حوزه توسعه علوم دانش‌بنیان صورت می‌گیرد.
سپهر گفت: از این رو حضور سرمایه‌گذار صرفا به معنای آورده مادی نیست بلکه توانمندی‌ها و آورده‌های غیرمالی را به دنبال دارد که در صورت تحقق هرچه بهتر این موضوع، می‌تواند زمینه توسعه هرچه بیشتر استان و کشور در حوزه‌های علمی، فناوری و دانش‌بنیان را فراهم کند.

رویکرد ملی تا ثریا بسیج کردن و هم افزایی و مردمی کردن نیازهای فناورانه است

سید محمد میرقانعی نایب رئیس کمیته سرمایه گذاری و سرمایه پذیری رویدادملی تا ثریا یزد نیز با بیان این که اگر در ارتباط با مسائل عالمانه نظام بخواهیم اضلاع مثلثی را تعریف کنیم سه رکن نیازها، مسائل، گلوگاهها و تولیدات دارای اولویت است.
رییس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری سپاه الغدیرکمک به رشد اقتصادی، کارآفرینی، ایجاد اشتغال و توسعه فن آوری را از دیگر اهداف این رویداد بر شمرد و افزود: این رویداد در ۲ بخش سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌های فناورانه اولویت‌دار و شناسایی و حل نیازهای فناورانه برگزار می شود در حقیقت با اشتراک گذاری مسائل فناورانه توسط سرمایه گذار و سرمایه پذیر به سمت تولید محصول بهتر گام برداشته می شود.
میرقانعی محورهای برگزاری رویداد مذکور را برنامه تحولی استان یزد بر پایه طرح “یزدنوین” شامل آب ، پوشاک ،خانواده ، سرمایه انسانی ، گردشگری، نساجی و غیره بیان کرد.
رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه الغدیر یزد گفت: تاکنون ظرفیت های خوبی در استان به میدان آمدند از جمله ستاد فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان استان ، قرارگاه جهاد علم و فناوری سپاه الغدیر که با توجه به ظرفیت های استان و اینکه این رویداد یک جریان دائمی است انتظار است نتایجی متفاوتی را نسبت به استان های دیگر در این زمینه شاهد باشیم.
وی همچنین با اشاره به تشکیل پنج کمیته برای برگزاری این رویداد اظهار داشت: در این رویداد کمیته های راهبری و سیاستگذاری، سرمایه گذاری و سرمایه پذیری، ارزیابی و داوری، اجرایی و اطلاع رسانی و تبلیغات شکل گرفته است
او. در پایان گفت: رویداد تا ثریا بهانه ای برای اشنایی بیشتر وبه همگرایی رسیدن موضوعات زیست بوم فناوری استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *