تصویب گزارش ۶ ماهه شهرداری در شورای اسلامی شهر یزد

لینک کوتاه
سیفی

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در صحن شورا بیان کرد: گزارش ۶ ماهه شهرداری در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح و به تصویب اعضای شورا رسید.

به گزارش طلوع یزد،رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادظهار داشت: بودجه شهرداری، برنامه یک‌ساله ای است که شهرداری در آن برنامه منابع و مصارف را پیش بینی می‌کند و توسط شورای هر شهر به تصویب می‌رسد.

به گفته وی، مطابق قانون شهرداری ها، شهرداری مکلف است هر ماه گزارشی از عملکرد و میزان تحقق بودجه در راستای عملکردی که دارد به شورا ارسال کند، همچنین گزارش ۶ ماهه شهرداری نیز باید ارائه شود این گزارش باید به تصویب شورا و به اطلاع عموم مردم برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال در موئد مقرر گزارش ۶ ماهه اول شهرداری‌ با محوریت معاونت برنامه ریزی شهرداری ارائه و بعد از طرح، بررسی و تصویب در کمیسیون بودجه، در صحن شورا مطرح و تصویب شد.

سیفی در خصوص بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح کرد: بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ شهرداری همراه با اصلاحاتی که در ۶ ماهه اول صورت گرفت، ۲هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این مبلغ باید در بخش منابع و مصارف مورد بررسی قرار گیرد، طبق دسته بندی که در منابع است پیش بینی شده بود در ۶ ماهه اول از ۲هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان طبق سنوات گذشته، شهرداری بتواند ۹۱۷ میلیارد تومان تحقق منابع داشته باشد، و در این ۶ ماه عملکرد شهرداری مناسب بود و ۱۱۷۰ میلیارد تومان از بودجه تحقق یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: حوزه مصارف، در بحث پروژه های عمرانی از ۲هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان مصوب، ۱۰۵۰ میلیارد تومان برنامه ریزی شده بود تا در سال صرف این پروژه ها شود که از این مبلغ در ۶ ماهه اول ۱۸۰ میلیارد تومان در پروژه های عمرانی و ۴۵ میلیارد تومان در بحث تملکات و آزادسازی صرف شد و در نتیجه ۲۳۲ میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی تاکنون مصرف شده است.

سیفی، یکی از عواملی که باعث می شود در ۶ ماهه اول شهرداری در پروژه های عمرانی پیشرفت قابل توجهی نداشته باشد را بستن حساب ها و پروژه های عمرانی سال گذشته دانست و افزود: همچنین تا زمانی که قرار داد منعقد نشود پیمانکار نمی تواند پروژه ای را اجرا کند، وقتی بودجه مصوب می شود حوزه های مختلف شهرداری حداقل ۲۰ روز پیگیر اسناد مناقصه برای سامانه ستاد هستند و برای انتخاب پیمانکار نیز مدتی زمان میبرد که باعث می‌شود روند اجرای پروژه های عمرانی به کندی پیش رود.امید است در ۶ ماهه دوم پیشرفت چشمگیری در زمینه پروژه های عمرانی شهر یزد، شاهد باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه گفت: در هزینه ها درآمدها مطلوب و مقبول است، نتایج حاصله بسیار خوب و ارزنده بوده و انتظار داریم چندی از سازمان ها که در ردیف پایین هستند نیز پیشرفت کنند

وی گفت: در شش ماهه نخست امسال، درآمد شهرداری رشد چشمگیری داشته که خوشبختانه از محل فروش زمین این افزایش درآمد صورت نگرفته است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان بیان کرد: از زحمات عزیزانی که در بخش های مختلف شهرداری در راستای تهیه این گزارش فعالیت کرده اند، تقدیر می کنیم که ریز گزارش را در این خصوص به ما ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *