امام جمعه یزد:

هویت یابی نسل جدید با نماز امکان پذیر است

لینک کوتاه

آیت الله ناصری، امام جمعه یزد گفت: اگر فرزندان ما در ابتدا به درستی با نماز آشنا شوند، هویت خود را در نماز و ارتباط با خدا می یابند و دیگر نیازی به مراجعه به منابع غربی برای یافتن هویت خود ندارند.

به گزارش طلوع یزد،آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار شورای اقامه نماز استان اظهار کرد: یک حرکت گروهی برای تببین و ترویج نماز و احکام دینی در کشور نیاز است.
وی افزود: در این راستا می توان با برگزاری جلساتی وِیژه نماز در مدارس، مسئله آموزش نماز و احکام آن به نسل جدید را به درستی پیش برد.
امام جمعه یزد تصریح کرد: آیات و روایات بسیاری در زمینه نماز وجود دارد و زیبایی های این فریضه را به تصویر می کشد بنابراین باید به تبیین این آیات و روایات پرداخت تا فرزندان ما درابتدا با علاقه به سوی نماز بروند.
ناصری هویت یابی نسل جدید را در گرو آشنایی با نماز دانست و گفت: اگر فرزندان ما در ابتدا به درستی با نماز آشنا شوند، هویت خود را در نماز و ارتباط با خدا می یابند و دیگر نیازی به مراجعه به منابع غربی برای یافتن هویت خود ندارند.
حجت الاسلام سید اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز یزد در استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه از اجلاس سال گذشته تاکنون برنامه های مختلفی اجرا شده است اظهار داشت: برنامه اجلاس نماز در شهرستان اشکذر بود که در کشور اول شد که علت آن برگزاری برنامه های محتوایی در تمام شهرستان ها بود.
وی ادامه داد: برنامه بعدی تهیه 4هزار متر فرش سجاده ای برای نماز خانه های مساجد بود که با همکاری اداره نوسازی مدارس تهیه شده و همچنین مقرر شد با همراهی دو شرکت بزرگ فرش استان و آموزش و پرورش و خود مدارس برای تمام مدارس استان فرش سجاده ای تهیه که اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد استان یزد اولین استانی خواهد بود که تمامی مدارس آن به فرش سجاده ای تجهیز شده اند.
موسوی با بیان اینکه در یک سال گذشته دو مسابقه بزرگ در استان برگزار شد تصریح کرد: تفسیر سوره یس که با سه هزار نفر و ١٠٠ نفر به مشهد اعزام شدند و دوره دیگر برای ١٠٠ نفر ازروحانیون طرح امین بود که یک هفته به مشهد اعزام و مباحث آموزشی برای آنها برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری 800 نشست برای دانش آموزان استان گفت: برگزاری دوره آموزشی برای کارمندان که 5هزار نفر در آن شرکت و گواهی ضمن خدمت برای آنها صادر شد و دیگر برنامه برگزاری دوره آموزشی برای 100نفر از مربیان پرورشی مدارس استان در قم بوده است که در یکسال اخیر برگزار شده است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان همچنین به بازدید از نمازخانه ها و اماکن و مجتمع های خدمات رفاهی استان اشاره و بیان کرد: در جذب خیرین مسجد ساز، آموزش کارمندان دولت، در اجلاس استانی ، اعزام مبلغین تخصصی رتبه اول و در مسابقه کتابخوانی استان یزد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
موسوی به برنامه ریزی 11برنامه اساسی و کلیدی برای مدارس استان اشاره و تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری 100 روحانی جذب مدارس شدند که ظرفیت خوبی است و طرح بعدی آموزش اساتید بومی است که دوره های توانمند سازی مختلفی برای آنها در نظر گرفته شده است.
وی گفت: آموزش مربیان پرروشی در استان حدود یک هزار نفر هستند که سال گذشته 100 نفر را آموزش دادیم و برای امسال 500نفر را برنامه ریزی کردیم که آموزش بدهیم .
رئیس ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه متاسفانه در سال جاری تنها 200 روحانی نماز جماعت در مدارس داریم اظهار داشت: برای این تعداد دوره های آموزشی مختلفی تدارک دیده شده است که بتوانند ارتباط لازم را با قشر نوجوان برقرار کنند.
موسوی با اشاره به اینکه آموزش مربیان مهدهای کودک موضوع مهم وضروری است که برنامه ریزی لازم برای آموزش مربیان آن انجام شده است گفت: در قالب آموزش ضمن خدمت 16ساعت کلاس های آموزشی در نظر گرفته شده و طرح آموزش سلامت معنوی نیز طرح دیگری است که ستاد اقامه نماز دوره های آموزشی لازم برای پرستاران و مدیران بیمارستان های استان در نظر گرفته است.
رئیس ستاد اقامه نماز عنوان کرد: در طرح فجر به فجر قرار است محتوای لازم در زمینه نماز تهیه شود که تا این لحظه آثار بسیار خوبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *