کانون‌های مهدویت گره انسجام جامعه دانشجویی به ادبیات مهدوی است

لینک کوتاه
رضا صحرایی

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه انسجام به تعدادی گره انسجامی نیاز دارد گفت: کانون‌های مهدویت گره انسجام جامعه دانشجویی به ادبیات مهدوی است.

به گزارش طلوع یزد، رضا صحرایی در اولین همایش دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه یزد برگزار می‌شود اظهار داشت: شما می‌توانید امید آفرینی فرهنگ مهدوی را در این برهه از زمان حساس کشور زنده کنید.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان امید آفرینان و امیدان ایران هستند به نقش معلم در نمدن سازی اشاره کرد و گفت: اگر معلم درست شود همه چیز درست می‌شود چرا که اساس هر شر جهل و اساس هر بدبختی نادانی است و این معلمان هستند که این دو معضل را از بین می‌برند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: آنچه امروز در اطراف ما اتفاق می‌افتد ناشی از جهل است و مبارزه کننده با جهل معلم است، دانشگاه فرهنگیان مأموریت دارد به تربیت معلمان خیر بپردازد، معلمی که وقتی بسم الله رحمان رحیم را به دانش آموز یاد می‌دهد خودش، پدر و مادر خودش و والدین دانش آموز آمرزیده می‌شوند.
وی ادامه داد: تربیت این چنین معلم‌هایی که وظیفه دانشگاه فرهنگیان است، دانشگاهی که سالانه ۲۵ هزار معلم به آموزش و پرورش تقدیم می‌کند و وظیفه ما این است که اگر می‌توانیم ۵۰ هزار معلم را در طول سال به آموزش و پرورش بدهیم تا از معلم جدید بی‌نیاز شویم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: معلم سرحلقه تحول است بنابراین اگر معلم اصلاح شود همه چیز اصلاح می‌شود، مدرسه قرارگاه تحول و معلم عامل تحول است کودکی و دوره کودکی دوره تربیت تمام ساحتی و همه جانبه است و معلم و محیط کلاس تربیت واقعی است.
صحرایی بیان کرد: اگر معلم ما در تراز انقلاب اسلامی باشد طبق بیان حضرت آقا معلم مطلوب و سازنده آینده باشد، اگر هویت داشته باشد به هویت بدهد، مقاوم باشد و مقاوم تربیت کند قطعاً کشور ما شکوفا خواهد شد و در امر زمینه سازی ظهور حضرت تسریع خواهد شد.
وی بامعرفی کتاب آینده قدرت از جوزف اس‌نای گفت: در این کتاب مطلبی آمده است و در آن تحلیل‌هایی از این که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد ارائه می‌شود وی در این کتاب ابتدا در مورد قدرت نکاتی مطرح می‌کند و سپس به قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی و در فصل پنجم به نظریه قدرت نرم خود می‌پردازد و در فصل‌های ۶، ۷، ۸، ۹ کشورهای برزیل، روسیه، هند و چین را تحلیل می‌کند.
صحرایی بیان کرد: در این کتاب بیان می‌کند که در سال ۲۰۳۰ هیچ چیزی به نام ابر قدرت در دنیا وجود ندارد لازم به ذکر است که این مطلب را مقام معظم رهبری در سال ۲۰۱۱ گفتند که الان ابرقدرتی در دنیا وجود ندارد.
وی بیان کرد: نویسنده که خود مشاور امنیت ملی آمریکا بوده است تحلیل‌هایی را بیان می‌کند و نسبت کشورها را با خود بیان می‌کند، انصافا تحلیل‌های خواندنی و آموختنی دارد، در صورت این کتاب هیچ عنوانی یا فصلی به نام ایران نیست اما در درون این کتاب ۲۱ بار نام ایران برده می‌شود و ایران را تهدید می‌کند اما در هر ۲۱ بار از یک چیزی می‌ترسد و آن فرهنگ و تمدن ایران است.
صحرایی افزود: نویسنده کشورش را قدرت نظامی برتر می‌داند و از بیان می‌کند که لحاظ اقتصادی و نظامی نمی‌ترسد اما می‌گوید ما از فرهنگ و تمدن ایران می ترسیم، به این دلیل که در ایران زمینه اتفاق بزرگ وجود دارد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: شما به عنوان دبیران کانون‌های مهدویت این موضوع را باور می‌کنید اما بسیاری از دانشجویان باور نمی‌کنند که اسرائیل خودش باور دارد که ۲۵ سال دیگر واقعا نیست و هر روز از این مسئله می‌ترسد.
صحرایی خاطرنشان کرد: زمینه این اتفاق بزرگ دو چیز است یک انسجام مردم و دوم نقش جوانان در کشور ما است، دشمنان تاکنون نتوانستند عامل این انسجام را تشخیص دهند اما دلیل اصلی انسجام همین چیزی اسن که ما را دور هم جمع کرده و آن مهدویت است که باید عامل مهدویت را تا می‌توانیم رشد دهیم.
وی خاطرنشان کرد: هر انسجامی به تعدادی گره انسجامی نیاز دارد، چرا که انسجام یک مفهوم است که تعدادی گره می‌خواهد تا این مفهوم‌ها کنار هم وصل شوند و انسجام شکل بگیرد کانون‌های مهدویت گره انسجام جامعه دانشجویی به ادبیات مهدوی است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: افراد دستگیر شده در اتفاقات اخیر بعضا خارجی هستند و از ۱۵ کشور دنیا افراد دستگیر شدند، اگر ما یک دهم از آنچه دیگران از داشته‌های ما می‌فهمند را خودمان بفهمیم خیلی مقاومت مان بالا می‌رود.
وی با اشاره به عامل دوم انقلاب یعنی جوانان در کشور گفت: در کتاب ساختار انقلاب‌های علمی بروز انقلاب به چهار اتفاق بستگی دارد، اول شکل گیری رویکرد که ما آن را به طور روشن یعنی مردم سالاری دینی داریم.
صحرایی افزود: دوم الگو شدن و الگو سازی است که آن هم اتفاق افتاده و بنده که در طول ۸ سال به بیش از ۲۰ کشور دنیا سفر کردم به این باور رسیدم که ما الگوی جهان شده‌ایم، این را باور کنید و الگوی آزادگان جهان هستیم، شمال تا جنوب، غرب تا شرق به اسم ایران احترام می‌گذارند.
وی ادامه داد: انعطاف و پویایی وجه دیگری است که در این نظام شکل گرفته است و عامل چهارم که این ویژگی‌ها را به هم وصل می‌کند حضور جوانان است، اگر جوانان سردمدار باشند با توجه به توان، سواد و بینشی که دارند و با توجه به اینکه به سنت علمی علقه شکست‌ناپذیر ندارند می‌توانند انقلاب آفرین باشند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: به همین دلیل است که رهبر انقلاب در هر حالت و شرایطی برای نخبگان و جوانان کشور وقت می‌گذارند، لذا اگر اندیشه مهدوی و باور مهدویت در معلم شکل بگیرد دانش آموزان ما هر روز خود را با دعای عهد شروع می‌کند و مهدویت با گوشت، پوست و استخوان فرزندان ما آمیخته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب هر از چند گاهی موج می‌زند و خاصیت موج دریا است است که زباله‌های دریا از آن بیرون ریخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *