افتتاح نخستین نمایشگاه عکس با موضوع تنوع زیستی

لینک کوتاه

آیین افتتاح نخستین نمايشگاه عكس با موضوع تنوع زيستي استان در نگارخانه مرکزی یزد، به همت واحد اشكذر برگزار شد.

به گزارش طلوع یزد، این نمایشگاه با همکاری گروه زیست شناسی و انجمن علمی دانشگاه آزاد اشکذر و با هدف شناخت و معرفی گونه های شاخص گیاهی و جانوری استأن، نمایشگاه عکس با موضوع تنوع زیستی با حضور محمد علی شاه حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری رییس دانشگاه آزاد استان یزد و سایر مسؤولان دانشگاهی آغاز بکار کرد.

دکتر دهقانی اشکذری رییس دانشگاه آزاد استان یزد در آیین افتتاح این نمایشگاه ضمن تشکر از حضور و استقبال چشمگیر شرکت کنندگان در برگزاری این گالری عکس گفت، یکی از افتخارات و رسالت های جدی دانشگاه این است که در نسل پنجم دانشگاه ها می گویند که با جامعه و صنعت و بازار ارتباط بگیرند و به نظر بنده ارتباط با جامعه مهمتر است تا نسل ما با فضای واقعی دانشگاه آثاری از خود را به جامعه و کردم منتقل کند ودر کنار آن ظرفیت های تربیتی و خداشناسی و فرهنگی جامعه که مانند این چنین فضاهایی که طبیعتا خیلی هم ظرفیت و جای کار بسیاری دارد.

دهقانی اشکذری تصریح کرد، بالاخره رسالت عکاس و هنرمند این است که آثارش را منتشر کند.

وی در ادامه خواستار پیگیری در برگزاری این مدل نمایشگاه عکس در محل سایت واحد یزد شد و افزود، با برگزاری این نمایشگاه در محیط دانشگاه، دانشجویان با ظرفیت ها و پتانسلیهای شهر یزد آشنا شده و حتی در حوزه رشته ها نیز باعث جذب دانشجو شده و دیدن فضای واقعی برای دانشجو بسیار جذاب است.

دکتر محمود دهقانی اشکذری رییس واحد اشکذر در حاشیه افتتاح این گالری اظهار کرد، نزدیک به یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار گونه زیستی شناسایی و نامگزاری شده و تخمین زده می شود حدود ١٠ میلیون موجود زنده وجود داشته باشد که باید شناسایی و معرفی شوند و وضعیت فعلی حیات در کره زمین، نتیجه ٣ میلیارد سال فرایند تکاملی است.

گفتنی است این نمایشگاه ۵٠ تابلو از آثار محمد رضا صالحی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک واحد اشکذر به نمایش گذاشته شده که عکس ها از نمایشگاه ترکیبی از انواع گونه های گیاهی و جانوری بوده و تا اول آبانماه، صبحها از ساعت ٩ تا ١٣ و عصرها از ساعت ۴ تا هشت و نیم در نگارخانه مرکزی یزد برای بازدید عموم علاقه مندان رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *