استاندار یزد:

لزوم آسیب شناسی علل کاهش میزان رغبت نوجوانان و جوانان جهت مشارکت در فعالیت های اجتماعی

لینک کوتاه

استاندار یزد شبکه سازی تخصصی سمن ها و تشکل های مردم نهاد جوانان را اقدامی ارزنده در راستای توانمندسازی و افزایش کیفی فعالیت این مجموعه ها دانست و از برگزاری جلسه شورای اداری استان جهت حل مسائل و دغدغه های سمن ها و تشکل های استان خبرداد.

به گزارش طلوع یزد، دکتر مهران فاطمی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست پیرامون وضعیت مالیاتی سمن ها، گفت: جلسه ای با حضور دستگاه های صادرکننده مجوز برگزار و نسبت به تسهیل بحث مالیاتی آن ها اقدام شود.
وی شبکه‌سازی تخصصی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جوانان را اقدام بسیار خوب و ارزشمند دانست و بر تشکیل این مجامع و شبکه ها در حداقل زمان تاکید کرد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حوزه مشارکت های اجتماعی جوانان “توانمند سازی مجموعه های مردم نهاد” از اهمیت زیادی برخوردار است خاطرنشان کرد: در این راستا ضروری است برگزاری کارگاه های توانمند سازی سمن های جوانان در دستور کارقرار گیرد.
دکتر فاطمی همچنین به برخی مسائل و مشکلات مطروحه در نشست مشترک خود با سمن ها اشاره کرد و افزود: در آن نشست مقرر شد مسائل و مشکلات موجود جهت طرح و اتخاذ تصمیمات لازم در یکی از نشست های شورای اداری استان، احصاء و جمع بندی شود.
وی در ادامه با اشاره به عدم توازن در تعداد تشکل ها و مشارکت اجتماعی در سطح استان و لزوم برقراری عدالت در این حوزه گفت: با توجه به مبنا قرارگیری مشارکت های اجتماعی در موسسات، تشکل ها، هئیت ها و کانون ها و فعالیت عمده این مجموعه ها در مرکز استان و ناکافی بودن تعداد آن ها در شهرستان ها، لازم است فرمانداران و مجموعه ورزش و جوانان نسبت به تبیین اهمیت مشارکت اجتماعی و تشکیلات سازی بدنه جوانان در حوزه های مختلف اقدام کنند‌.
استاندار یزد با بیان اینکه این امر به ویژه در زمان توزیع اعتبارات بین تشکل های استان اهمیت دارد، تبیین کرد: بر این اساس شهرستان های دارای تعداد بیشتر تشکل و سمن پول بیشتری برای انجام فعالیت در سطح شهرستان دارند.
دکترفاطمی در ادامه به کاهش میزان رغبت نوجوانان و جوانان جهت مشارکت در فعالیت های اجتماعی اشاره و بر آسیب شناسی علل و عوامل دخیل در عدم رشد قابل توجه میزان مشارکت اجتماعی جوانان تاکید کرد.
وی در ادامه به تبیین ضرورت ایجاد شورای هماهنگی بین سمن های جوانان در سطح استان پرداخت و گفت: در پرتو این اقدام ضمن ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین مجموعه ها می توان از توان و ظرفیت آن ها بیش از پیش استفاده و حمایت های لازم را انجام داد.
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به طرح ارائه شده توسط سمن نوآوران جوان مهر اندیش در حوزه کارآفرینی اشاره و خاطرنشان کرد: مدل عملیاتی این طرح جهت تصویب در شورای آموزش و پرورش و انجام حمایت های مالی توسط استان تهیه و در نشست شورای آموزش و پرورش ارائه شود‌.
استاندار یزد در ادامه وظیفه ستاد ساماندهی امور جوانان را “تعیین متولی بخش های مرتبط با حوزه جوانان و ملزم کردن آن ها به پیگیری و انجام امور”، “نظارت و ارزیایی بر امور محوله به دستگاه ها” و “تعریف برنامه های کلان حوزه جوانان” عنوان کرد.
دکتر فاطمی در پایان بر برگزاری ماهیانه جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان و پیگیری جدی مسائل و موضوعات مربوط به آن تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *