محمدرضا فلاحتی در جمع اعضامراجع حل اختلاف کار استان:

کرامت انسانی طرفین دعوی در مراجع باید حفظ شود/ جلسات مراجع حل اختلاف کار استان با پیوست آموزشی و هدفمند برگزار شود

لینک کوتاه

به گزارش طلوع یزد، گردهمایی اعضای مراجع حل اختلاف کار استان یزد با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و اعضاء برگزار شد.
محمدرضا فلاحتی در این نشست با اشاره به اینکه مراجع حل اختلاف کار قضایی می کنند گفت: اصل قضیه قضاوت احقاق حق است که اعضا با صدور رای در این راستا گام بر می دارند و این احقاق حق می تواند از جانب کارگر یا کارفرما باشد.
وی با بیان اینکه مسئولیت اعضا مراجع بسیار سنگین است، چرا که بحث حق الناس در میان هست گفت: حق الناس می تواند حق کارگر یا کارفرما باشد و هیچ فرقی نمی کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: کلیه بخش نامه های قانونی، مقررات و… که کنار بگذاریم، همه متشرع و اهل استان دارالعباده هستیم و از جنبه اخلاقی و شرعی اگر به قضیه رسیدگی ها و صدور آراء نگاه کنیم، مسئولیت خطیری بر عهده ما هست. پس باید برای جلسات وقت بگذاریم، پرونده ها را با دقت مطالعه و مورد بررسی قرار دهیم و تمام جوانب را بسنجیم.
وی ادامه داد: ماموران تحقیق باید با حساسیت کار خود را دنبال کنند و مستنداتی که هیأت از آنها خواسته است را تا حتی امکان فراهم نمایند تا با همراهی نمایندگان کارفرما و کارگر رای مستدل و متقنی صادر شود.
این مقام مسئول استانی تصریح کرد: کلیه جلساتی که برگزار می کنیم، باید پیوست آموزشی داشته باشد. حقوق کار، قانون کار، آیین دادرسی کار و … باید آموزش داده شود، حتی اگر برای اعضا تکرار مکررات باشد باید یادآوری قوانین و بحث در مورد آنها لازم هست.
محمدرضا فلاحتی با اشاره به برخی از پرونده های خاص که باید به طور ویژه و در اسرع وقت رسیدگی شود خاطرنشان کرد: طولانی شدن زمان رسیدگی در برخی پرونده های باعث می شود که کارگر یا کارفرما زیان ببینند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه خواستار حفظ کرامت انسانی طرفین دعوی در مراجع حل اختلاف استان شد و گفت: مسئول رسیدگی نباید بین کارگر و کارفرما در رفتار تبعیض قائل شود. عدالت در رفتار و گفتار باید رعایت شود. همان شأنی که باید برای کارفرما قائل باشیم، همان شأن را نیز باید برای کارگر مد نظر بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *