تقدیر و تشکر مهندس امیدی از دکتر فاطمی بخاطر استفاده از توان بسیج مهندسین در مدیریت ادارات استان

لینک کوتاه

مسئول بسیج مهندسین استان از استاندار یزد دکتر فاطمی بدلیل استفاده از توان اعضاء شورای مرکزی بسیج مهندسین استان در مدیریت دستگاههای استان تقدیر و تشکر کرد.


به گزارش طلوع یزد، نشست اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان یزد با حضور  رییس و اعضای شورای مرکزی این نهاد تخصصی و انقلابی، به میزبانی اداره نوسازی مدارس روز چهارشنبه مورخ ۲۰مهر ماه برگزار شد.

در ابتدا امیدی مسئول بسیج مهندسین استان یزد، ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته وحدت و ولادت رسول اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: ما در بسیج مهندسین استان یزد بیش از هزار نفر عضو فعال داریم، که از ما خواسته شده است که اعضا را در گروه‌های تخصصی هفت گانه سازمان‌دهی کنیم و در کنار آن مسائل و مشکلات حوزه عمران و معماری را در کارگروه‌های تخصصی حل کنیم.

وی بیان کرد: گروه‌های تخصصی هفت‌گانه شامل کارگروه شهرسازی و معماری اسلامی، کارگروه مسکن، کارگروه آب و محیط زیست، کارگروه حمل و نقل، کارگروه مدیریت شهری، کارگروه نظام مهندسی و کارگروه مدیریت بحران است.

امیدی اظهار داشت:در حوزه شهرسازی و معماری اسلامی تقریبا مقدمات کار شروع نشده و در این زمینه عقب هستیم و حتی می توان گفت شهرسازی به این روش نداریم.

وی  حوزه مسکن را یکی از بزرگترین مشکلات کشور دانست و افزود:با توجه به افزایش قیمت زمین و اجاره بها، نظام جمهوری اسلامی با مشکل بزرگی روبرو شده که الحمدالله دولت جدید بحث اقدام مسکن را با جدیت شروع کرده است و ما باید با وارد کردن خیرین در بحث مسکن سازی بتوانیم برای قشر مستضعفین علی الخصوص جوانان  کارهای خوبی انجام بدهیم.

امیدی افزود:امروز چالش عمده یزد کاهش منابع آب شرب است در این شرایط «آب» باید مهمترین دغدغه مردم و مسئولان این دیار باشد.وی تردید بقای استان کویری یزد را در گرو حل مساله آب، این مایه حیات دانست  و برای پایان دادن به این وضعیت موجود خواستار کمک بسیجیان، دانشگاهیان، نخبگان، مخترعان،ونوآوران شد تایک تغییروتحولی اساسی در جهت حل مشکل آب یزد ایجاد شود.

وی درباره کارگروه حمل و نقل اظهار داشت: این حوزه یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه عمرانی است که باعث پیشرفت کشور می شود و میتوان آینده حمل و نقل شهر یزد را ترسیم کرد.

مسئول بسیج مهندسین استان یزد با بیان اینکه طرح عمران روستاهای محروم به بسیج مهندسین داده شده است گفت: این طرح مربوط به روستاهای محروم در شهرستان‌ها‌است که مشکلات حل نشده دارند، ما باید سالانه مشکلات یک تا دو مورد از این روستاها را احصا کنیم.

امیدی تصریح کرد: لذا باید مشکلات را منعکس نموده و پیگیری و جذب بودجه نماییم تا مشکلات حل شود این کار بر عهده مدیران کانون‌ها در شهرستان‌ها است تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی افزود:قبل از کرونا بازدیدهای علمی و کلاس‌های علمی خوبی در بسیج مهندسین برقرار بود اما کرونا سبب تعطیلی آن‌ها شد، با یک برنامه‌ریزی جدید می‌توانیم از ظرفیت‌ها و تجارب علمی و اجرایی که اعضا دارند جهت آموزش به دیگر اعضا استفاده کنیم.

در پایان مهندس امیدی از استاندار یزد دکتر فاطمی بدلیل استفاده از توان اعضاء شورای مرکزی بسیج مهندسین استان در مدیریت دستگاههای استان تقدیر و تشکر کردند.

در این نشست دکتر جواهری استاد دانشگاه بیان کرد: از استان یزد در هیئت دولت و در سطح معاونین وزراء افراد موثر که پیگیر مسائل استان باشند را نداریم که در این زمینه نمایندگان مجلس استان باید مطالبه گر باشند.

دکتر جواهری گفت: مدیران استان در عین پاکدستی باید ریسک پذیر هم باشند، چون اگر مدیر ریسک پذیر نباشد کارها پیش نمیرود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد، مهندس محسن کاظمی اظهار داشت: اداره کل نوسازی مدارس استان یزد آمادگی دارد از مشاوره تخصصی اعضاء بسیج مهندسین در پروژه های احداث مدارس استان استفاده کند.

در ادامه این نشست صمیمی احسان خواجه رضایی،مدیر کل راه و شهرسازی افزود: اکنون که مهمترین و بزرگترین رسالت و ماموریت این اداره کل در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ساخت و عرضه مسکن برای زوج های جوان و نیازمندان به مسکن است و این انتظار را داریم تا با نظر مشورتی و تخصصی نخبگان  و متعهدین به نظام در این نهاد انقلابی، در پیشبرد طرحهای ملی، ما را حمایت و همراهی نمایند.

سایر اعضای حاضر نیز به ارایه برخی مشکلات و دغدغه های خودمرتبط با وظایف و ماموریت های خود پرداختند و راهکارها و وپیشنهادهای مختلفی را در جهت حل مشکلات موجود بیان کردند.

لازم به ذکر است در این مراسم سردار فتوحی فرمانده اسبق سپاه الغدیر استان یزد، مهندس کاظمی مدیرکل نوسازی مدارس و مهندس خواجه رضایی مدیر کل راه و شهر سازی و همچنین مدیران کانون‌های شهرستان‌ها حضور داشتند.

در پایان این نشست سردار فتوحی، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دفاع مقدس و انقلاب و رویکردها و اقدامات انجام شده در آن زمان پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *