نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس:

در راستای تحقق نیت واقفین به خوبی عمل نکردیم/ تا قرآن در جامعه جاری و ساری نشود، نمی‌توانیم بگوییم به اهداف فرهنگی خود رسیده‌ایم

لینک کوتاه
جوکار

دکتر جوکار با اشاره به اینکه در راستای تحقق نیت واقفین به خوبی عمل نکردیم، اظهار داشت: تا قرآن در جامعه جاری و ساری نشود، نمی‌توانیم بگوییم به اهداف فرهنگی خود رسیده‌ایم.

به گزارش طلوع یزد، دکتر محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی وقف، فرصت‌ها و چالش‌ها ضمن تبریک هفته وقف، گفت: وقف یکی از مسائل مهم و ریشه در تاریخ دارد که اسلام و همه ادیان الهی هم تاکید بسیاری بر وقف داشته و دارند.
نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقف در جامعه اسلامی و در حکمرانی اسلامی یک راهبردی در اختیار ولی فقیه بوده و برای پیشبرد اهداف انقلاب و رسیدگی به امورات مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در دوران گذشته نسبت به وقف کم‌لطفی شده است، افزود: بسیاری موقوفات در آن سال‌ها تصرف شد و عده‌ای به ناحق آن را غصب کردند، در صورتی که این موقوفات متعلق به مردم است اما بعد از انقلاب اسلامی توجه بسیار خوبی به وقف شد.
جوکار با اشاره به اینکه امروز یک چالش جدی این است که در راستای تحقق نیت واقفین به خوبی عمل نکردیم، اظهار داشت: بسیاری از واقفین وقتی می‌بینند که به وقف آنها به خوبی عمل نشده، گلایه‌مند هستند در شرایطی که اعتمادسازی شرط اول تداوم وقف در جامعه است.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیران اوقاف باید بهینه‌سازی وقف و سرمایه‌گذاری آن و نتایج حاصل آن را با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای مردم بازگو کنند.
نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شرایط فعلی که اقتصاد کشور با مشکل مواجه است، بهترین زمان برای ورود وقف در بحث اقتصاد مقاومتی بود تا به دولت و حکمرانی کمک شایان توجهی داشته باشد زیرا اساس وقف، کمک به اقتصاد جامعه است.
وی با بیان اینکه 320 هزار موقوفه در سطح کشور برای ترویج فرهنگ قرآن کریم داریم، افزود: این تعداد وقف، یک پشتوانه محکم است و تا قرآن در جامعه جاری و ساری نشود، نمی‌توانیم بگوییم به اهداف فرهنگی خود رسیده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *