گروه جهادی تخصصی دامپزشکی شهید مروتی دانشگاه اردکان در روستاهای مرزی ایران

لینک کوتاه

به گزارش طلوع یزد به نقل از پایگاه خبری قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد؛
گروه جهادی تخصصی شهید مروتی دانشکده دامپزشکی شهرستان اردکان به مدت 5 روز با حضور در شهرستان خراسان جنوبی اقدام به واکسیناسیون 5000هزار راس دام سبک و 100 راس گاو و گوساله کردند.
این گروه جهادی تخصصی 9 نفره به همراه یک پزشک متخصص دامپزشکی درشهرستان مرزی درمیان و سه قلعه حضور داشتند .

گروه جهادی شهید مروتی دانشکده دامپزشکی شهرستان اردکان از سال 1397 کار خود را با ده نفر از دانشجویان متخصص آغاز کرد . در ابتدا به روستاهای نزدیک شهرستان سر میزدند به گونه ای که در اردوی جهادی اول خود به 300 دامدار برای واکسیناسیون دام ها کمک کردند.

رفته رفته به تعداد اعضا گروه جهادی شهید مروتی اضافه شد تا جایی که در حال حاضر زمان فراخوان بسیاری از دانشجویان دانشکده دامپزشکی اعلام آمادگی میکنند.

ارتباط با بسیج سازندگی ، بسیج دانشجویی و اداره جهادکشاورزی شهرستان به تقویت این گروه کمک شایانی کرده.

در هفته آخر مرداد ماه سال جاری به مدت 6 روز در آباده شیراز اردوی جهادی برگزار میکنند و کار واکسیناسیون 5200 راس دام سبک و 4000 طیور را انجام میدهند.

هم اکنون نیز بسیاری از اعضا این گروه جهادی در شهرستان خاتم حضور دارند تا به عشایر و دامداران این شهرستان کم برخوردار کمک کنند.

واکسن ها رایگان است و حضور این دانشجویان در اردو نیز بدون هیچگونه چشم داشتی می باشد.

کلاس آموزشی برگزار میکنند,معاینه انجام میدهند ؛تجویز میکنند و گاهی با پول شخصی بسته معیشتی برای خانواده های نیامند روستا نشین تهیه میکنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *