افتتاح درمانگاه شبانه روزی اطفال در بیمارستان گودرز/ضرورت توجه مسئولین برای توسعه و بازسازی این مجموعه

لینک کوتاه
مرضیه فیصل

رئیس بیمارستان موقوفه استان یزد از افتتاح درمانگاه شبانه روزی اطفال در این بیمارستان به عنوان یکی از نیازهای درمانی یزد همزمان با حلول ماه ربیع الاول خبر داد.

دکتر «مرضیه فیصل» روز شنبه به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران اظهار کرد:بیمارستان موقوفه گودرز جزو قدیمی‌ترین و اولین مرکز بهداشتی درمانی خصوصی استان یزد بوده که در سال 1326 با همت فرزندان شادروان شاه جهان جهانیان گودرز بنیان نهاده شده و در همان زمان توسط ایشان وقف گردیده است. پس از آن در سال 1367 تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی قرار گرفت و در سال 1377 سرپرستی آن را اداره اوقاف و امور خیریه استان عهده دار شد.

وی گفت: این مجموعه در مساحتی بیش از 20 هزار مترمربع و با حدود 500 نفر کادر پرسنلی متخصص و مجرب با مجوز 220 تخت که ۱۲۲ تخت آن فعال است، در یازده بخش آماده خدمت‌رسانی به مردم شریف استان و استان‌های هم جوار به خصوص جنوب و جنوب شرق کشور و همچنین بیماران بین‌المللی می‌باشد.

به گفته وی، این بیمارستان موقوفه تنها بیمارستان دارای Vip بخش اعصاب و روان در استان است که عمدتاً نیز جانبازان دوران دفاع مقدس از خدمات آن برخوردار می‌شوند.

وی با بیان این که تعرفه بیمارستان گودرز مابین تعرفه دولتی و تعرفه بخش خصوصی و در قالب تعرفه خیریه تعریف شده است، گفت: البته تنها طی سال گذشته چهار میلیارد تومان تخفیفات در اجرای نیات واقفان به بیماران اعطا شده که این میزان از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱.۸ میلیارد تومان بوده است.

دکتر «مرضیه فیصل» با بیان این که این بیمارستان به طور متوسط ماهانه دو هزار تخت خواب دارد، تعداد پزشکان همکار با این بیمارستان را قریب به ۱۵۰ نفر ذکر کرد و گفت: در مجموعه واقف این بیمارستان علاوه بر ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم در طول این سالها، به نوعی کارآفرینی نیز داشته به نحوی که در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و در مجموع حدود دو هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستفیم از طریق این مرکز ارتزاق می کنند.

وی درباره پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بیماران نیازمند، مسری و صعب‌العلاج اظهار کرد: این بیمارستان در قالب اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت 18ماهه این بیماران به بانک معرفی می شوند.

رئیس بیمارستان گودرز در پایان با اشاره به قدمت بالای این بیمارستان و فرسودگی ساختمان های این مرکز درمانی، توسعه و بازسازی این مجموعه که در بافت تاریخی یزد واقع شده را ضروری خواند و در این زمینه بیمارستان اهتمام اوقاف، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری و خیرین استان را خواستار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *